Ofisler; yapılan organizasyonel faaliyetlere göre
özelleşmiş, kullanıcıları tarafından gereksinim ve beklentiler doğrultusunda
şekillenen, sonradan değiştirilmesi zor olan fiziksel durumları göz önüne
alındığında kişilerin işteki performanslarını etkileyen çalışma mekanlarıdır.
Birçok ofis yapısında olduğu gibi üniversitelerde de akademisyenlerin mesai
saatlerinin bir kısmını geçirdikleri bu alanların kullanıcı üzerindeki etkisi,
kişiden kişiye farklılık göstererek akademik verimliliğe katkı sağlamaktadır.
Bu mekanların fiziksel koşullarının, kullanıcıların akademik performanslarına
etkisini saptamak araştırmanın başlıca amacıdır. Derinlemesine inceleme
yapabilmek için fiziksel koşullar ve psikolojik boyuttaki etkileşimleri
değerlendiren konu alanı ile sınırlandırılmıştır. Sistematik olarak düzenlenen
ofislerin yerine, kullanıcıların akademik performanslarını arttırmaya yönelik
yaklaşımların ortaya konması amaçlanarak, mimarların tasarımları ortaya çıkan
sonuçlara göre şekillendirmesine olanak tanınacaktır. Çalışmada Mehmet Akif
Ersoy Üniversitesi İstiklal Yerleşkesinde bulunan Veteriner Fakültesindeki
akademisyenlerin eş değer büyüklükteki çalışma mekanlarından duydukları
memnuniyet değerlendirilmiş olup, anket ve görüşme ile veri toplanmıştır.
Offices are workspaces,
where are tailored to organizational activities, are shaped by the users in the
direction of needs and expectations, and affect the performance of the attendees
when they are taken into account in their physical situations. As in many
office buildings, the influence of these areas, where academicians spend part
of their working hours in universities, contributes to the academic efficiency
by varying person to person. It is the main purpose of investigating the
physical conditions of these spaces to determine their effect on the academic
performance of the users. It is limited to the subject area that evaluates the
interactions in physical conditions and psychological dimension in order to
conduct an in-depth study. Instead of systematically organized offices,
architects will be able to shape designs according to the outcome, with the aim
of revealing the approaches to increase the academic performance. In the study,
the satisfaction of the academicians' equivalent dimensional offices at Mehmet
Akif Ersoy University Faculty of Veterinary Medicine were evaluated and data
were gathered through questionnaires and interviews.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Paper |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2018 |
Acceptance Date | March 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 2 |