Kırıkkale-Kampüs
hattı özel işletme tarafından hizmet vermektedir. Kırıkkale’nin en uzun dolmuş
hattı olan bu güzergâh, önemli noktaları birbirine bağlamaktadır. Hat boyunca
bölgede şehirleşmenin hızlanması ve yeni yolculuk üreten noktaların ortaya
çıkması mevcut hattın irdelenmesi ve yeniden değerlendirilmesi gerekliliğini
ortaya koymuştur. Bu çalışmada, Kırıkkale-Kampüs dolmuş hat etkinliği
değerlendirilmiş ve mevcut durum üzerinde analizler yapılmıştır. Hat etkinliği,
Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) yöntemi aracılığıyla yolcu memnuniyeti, çevre
ve ulaşım verimliliği bakımından belirlenen kriterler ile değerlendirilmiştir.
Böylelikle, kampüs hattının etkinliği için değerlendirme kriterlerinin
ağırlıkları elde edilmiştir. En önemli kriter, yolcu memnuniyetini sağlamaktır
ve en önemli alt kriterler, yolcu memnuniyetinde erişilebilirlik; çevrede hava
kirliliği; ulaştırmada güvenlik kriterleridir. Bu kriterler kullanılarak,
Kırıkkale-kampüs hattı için değerlendirmeler yapılarak iyileştirme önerileri
sunulmuştur.
Kırıkkale-Campus line is
served by private business. This route that is the longest bus line of
Kırıkkale, connects the important points.
Acceleration of urbanization along the line and the emergence of new
travel producing points have revealed the necessity of exploring and
reassessing the existing line. In this study, Kırıkkale-Campus bus line
effectiveness was evaluated and analyzed on the current situation. The line
effectiveness was evaluated with the criteria determined by the AHP method in
terms of passenger satisfaction, environment and transportation efficiency.
Thus, evaluation criterion scores of campus line are obtained for the
efficiency.The most important criterion is to ensure passenger satisfaction and
the most important sub-criteria are accessibility in passenger satisfaction;
air pollution in environment; safety in transport.Finally, using these criteria
scores, improvement suggestions for Kırıkkale-Campus
line are presented.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Paper |
Authors | |
Publication Date | December 14, 2018 |
Acceptance Date | September 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: Ek (Suppl.) 1 |