Due to
the fact that tourism is a labour intensive sector, qualified intermediate
staffs are substantially needed in the tourism sector. That is why, the
tendencies of students who take intermediate education in vocational high
school is crucial for future of tourism sector. The aim of this study is to
research the relation between satisfaction of the students who take tourism
education in vocational high schools and their tendencies to tourism sector.
For that purpose, the research sample of this study constitutes the students who
get training in the field of tourism at Mehmet AkifErsoy University Ağlasun
Vocational School of Higher Education and SüleymanDemirel University
HikmetTolunay Vocational School of Higher. In this research, quantitative
analysis is used and in accordance with the research structure of this study,
the survey method is used to collect data.
Turizm sektörü emek yoğun bir sektör olmasından
dolayı nitelikli ara elemana ciddi manada ihtiyaç duymaktadır. Bu nedenle ara
eleman eğitimi alan meslek yüksekokulu öğrencilerinin turizm sektörüne
eğilimleri sektörün geleceği açısından büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmanın
amacı meslek yüksekokullarında turizm eğitimi alan öğrencilerin memnuniyet
düzeylerinin turizm sektörüne yönelme eğilimlerini araştırmaktır. Bu amaçla
araştırmanın örneklemini; Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Ağlasun Meslek
Yüksekokulu ve Hikmet Tolunay Meslek Yüksekokulunda turizm eğitimi alan
öğrenciler ile Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Meslek
Yüksekokulunda turizm eğitimi alan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada
nicel araştırma yöntemi kullanılmış olup, araştırmanın yapısına uygun olarak
veri toplamak için anket yöntemi kullanılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2016 |
Submission Date | December 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The author(s) bear full responsibility for the ideas and arguments presented in their articles. All scientific and legal accountability concerning the language, style, adherence to scientific ethics, and content of the published work rests solely with the author(s). Neither the journal nor the institution(s) affiliated with the author(s) assume any liability in this regard.