Research Article
BibTex RIS Cite

EFFECTS OF LEVEL OF SATISFACTION LEVEL OF UNIVERSITY STUDENTS ON CAREER TARGETS FROM ON THE JOB TRAİNİNG: A RESEARCH ON STUDENTS IN ACCOUNTING AND FINANCIAL MANAGEMENT DEPARTMENT

Year 2018, Volume: 5 Issue: 3, 867 - 881, 27.12.2018
https://doi.org/10.30798/makuiibf.442989

Abstract

In an
increasingly competitive environment with globalization, companies need to
deliver higher quality products and services to the market with lower costs,
with the goal of achieving operational efficiency and productivity targets and
providing competitive advantage over competitors. At this point, accounting is
gaining importance both as a discipline and as a profession. This increase in
the importance of accountability requires that the staff in this field be
trained and qualified.



In order to
accounting education to be able to achieve its goal and to meet the needs of
employing qualified employees, it is necessary to provide students with the
opportunity to gain practical experience as well as theoretical knowledge. For
this reason internship has an important place in accounting education in terms
of adaptation of students to their work life and professional experience.



This study’s aim
is to determine Accounting and Financial Management students' needs and
expectations in the career of the accounting sector and the experiences they
have gained on the job training and their effects on expectations and
expectations. For this purpose, a survey has been conducted on 139 students who
completed  on the job training period. As
a result of the research, it is determined that the students who participated
in the survey were satisfied with the accounting education and on the job
training process, and that they had increased their desire to perform the
post-training accountancy profession.

References

  • ACAR, D. ve TUĞAY, O. (2007). Üniversite Sanayi İşbirliği Bağlamında Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin KOBİ’lerde İşbaşında eğitim Olanakları: Burdur’da Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi,12(1), 1-12.
  • ÇALIK, T. ve EREŞ, F. (2006). Kariyer Yönetimi Tanımlar, Kavramlar, İlkeler, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • ÇETİN, Ş. (2005). Öğrenci İşbaşında Eğitimlerinde Yararlanılan Dersler Üzerine Ampirik Bir Değerlendirme: Mersin Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 153-169.
  • ÇETİN, F., AŞKIN, A. ve KAYGIN, B. (2017), Üniversite Sanayi İşbirliği İşbaşi Eğitim Modeli Uygulama Örneği, Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 19 (2): 153-159
  • DEMİR, B. (2015). Meslek Yüksekokullarında Verilen Muhasebe Eğitiminde Stajın Önemi, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 76-80.
  • DEMİRDAĞ, Ş. ve ÇELİKKANAT, N. (2017). Ortaöğretim Düzeyindeki Turizm Öğrencilerinin Stajlarından Sağladığı İş Tatmini ve Kariyer Beklentilerine Muhtemel Etkileri, The Journal of Academic Social Science Studies, 62, 429-441.
  • GÜRDOĞAN, A. ve ATABEY, S. (2015). Öğrencilerin Meslek İşbaşında eğitimından Memnuniyet Düzeylerinin Kariyer Hedeflerine Etkisi, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 91-113.
  • HELHEL, Y, ve ÜNAL, G. (2009). Muhasebe Programı Öğrencilerinin Staj Çalışmalarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, 1.Uluslararası 5.Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu 27-29 Mayıs 2009, Selçuk Üniversitesi Kadınhanı Faik İçil Meslek Yüksekokulu, Konya.
  • KAPLANOĞLU, E. (2014). Muhasebe Stajyerlerinin Meslek Mensuplarından ve Meslek Örgütlerinden Beklentileri: Manisa İli Araştırması, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28(4), 265- 284.
  • KUSLUVAN, S. ve KUSLUVAN, Z. (2000). Perceptions and Attitudes of Undergraduate Tourism Students Towards Working İn The Tourism İndustry in Turkey, Tourism Management, 251-269.
  • LEİBOWITA, Z.B., FARREN, C., KAYE, B.L. (1986). Designing Career Development Systems, San Francisco: Jossey- Bass Publishers.
  • ÖZSAYAR, B. (2008). Meslek Lisesi Öğrencilerinin Yaptıkları Stajların Mesleki Gelişimlerine Etkileri, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • TÜRKAY, O. ve YAĞCI, K. (2007). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Okulda ve Turizm Sektöründe “Öğrenme”lerinin Sektörden Ayrılma Eğilimlerine Etkisi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(4), 219-346.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İŞ BAŞINDA EĞİTİMDEN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN KARİYER HEDEFLERİNE ETKİSİ: MUHASEBE VE FİNANSAL YÖNETİM BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2018, Volume: 5 Issue: 3, 867 - 881, 27.12.2018
https://doi.org/10.30798/makuiibf.442989

Abstract

Küreselleşmeyle
birlikte artan rekabet ortamında işletmeler etkinlik ve verimlilik hedeflerine
ulaşmak, rakipleri üzerinde rekabet üstünlüğü sağlamak gibi amaçlarla daha
yüksek kaliteli ürün ve hizmetleri daha düşük maliyetlerle piyasaya sunmak
durumundadırlar. Bu noktada muhasebe hem bir bilim dalı hem de bir meslek
olarak önem kazanmaktadır. Muhasebenin önemindeki bu artış bu alanda
çalışanların eğitimli ve nitelikli olmalarını gerekli kılmaktadır.



Muhasebe eğitiminin
amacına ulaşabilmesi ve işletmelerin nitelikli çalışan istihdam etme
ihtiyaçlarını karşılayabilmesi için öğrencilere teorik bilgiler yanında
uygulamaya yönelik tecrübeleri elde edebilecekleri olanakların da sağlanması
gerekmektedir. Bu sebeplerle öğrencilerin iş hayatına adaptasyon sağlanmaları
ve mesleki tecrübe edinmeleri açısından iş başında eğitim, muhasebe eğitimi
içerisinde önemli bir yere sahiptir.



Bu çalışmanın
amacı, Muhasebe ve Finansal Yönetim öğrencilerinin muhasebe sektöründen kariyer
konusundaki istek ve beklentileri ile iş başı eğitimden elde ettikleri
tecrübelerin bu istek ve beklentileri üzerine etkilerini tespit etmektir. Bu
amaca yönelik olarak işbaşında eğitim sürecini tamamlamış 139 adet öğrenci
üzerinde anket çalışması yapılmıştır.
Araştırma sonucunda araştırmaya katılan öğrencilerin almış
oldukları muhasebe eğitiminden ve işbaşında eğitim sürecinden memnun oldukları,
işbaşında eğitim sonrası muhasebecilik mesleğini icra etme isteklerinin arttığı
tespit edilmiştir.

References

  • ACAR, D. ve TUĞAY, O. (2007). Üniversite Sanayi İşbirliği Bağlamında Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin KOBİ’lerde İşbaşında eğitim Olanakları: Burdur’da Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi,12(1), 1-12.
  • ÇALIK, T. ve EREŞ, F. (2006). Kariyer Yönetimi Tanımlar, Kavramlar, İlkeler, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • ÇETİN, Ş. (2005). Öğrenci İşbaşında Eğitimlerinde Yararlanılan Dersler Üzerine Ampirik Bir Değerlendirme: Mersin Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 153-169.
  • ÇETİN, F., AŞKIN, A. ve KAYGIN, B. (2017), Üniversite Sanayi İşbirliği İşbaşi Eğitim Modeli Uygulama Örneği, Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 19 (2): 153-159
  • DEMİR, B. (2015). Meslek Yüksekokullarında Verilen Muhasebe Eğitiminde Stajın Önemi, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 76-80.
  • DEMİRDAĞ, Ş. ve ÇELİKKANAT, N. (2017). Ortaöğretim Düzeyindeki Turizm Öğrencilerinin Stajlarından Sağladığı İş Tatmini ve Kariyer Beklentilerine Muhtemel Etkileri, The Journal of Academic Social Science Studies, 62, 429-441.
  • GÜRDOĞAN, A. ve ATABEY, S. (2015). Öğrencilerin Meslek İşbaşında eğitimından Memnuniyet Düzeylerinin Kariyer Hedeflerine Etkisi, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 91-113.
  • HELHEL, Y, ve ÜNAL, G. (2009). Muhasebe Programı Öğrencilerinin Staj Çalışmalarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, 1.Uluslararası 5.Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu 27-29 Mayıs 2009, Selçuk Üniversitesi Kadınhanı Faik İçil Meslek Yüksekokulu, Konya.
  • KAPLANOĞLU, E. (2014). Muhasebe Stajyerlerinin Meslek Mensuplarından ve Meslek Örgütlerinden Beklentileri: Manisa İli Araştırması, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28(4), 265- 284.
  • KUSLUVAN, S. ve KUSLUVAN, Z. (2000). Perceptions and Attitudes of Undergraduate Tourism Students Towards Working İn The Tourism İndustry in Turkey, Tourism Management, 251-269.
  • LEİBOWITA, Z.B., FARREN, C., KAYE, B.L. (1986). Designing Career Development Systems, San Francisco: Jossey- Bass Publishers.
  • ÖZSAYAR, B. (2008). Meslek Lisesi Öğrencilerinin Yaptıkları Stajların Mesleki Gelişimlerine Etkileri, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • TÜRKAY, O. ve YAĞCI, K. (2007). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Okulda ve Turizm Sektöründe “Öğrenme”lerinin Sektörden Ayrılma Eğilimlerine Etkisi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(4), 219-346.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Osman Tuğay 0000-0001-8733-7471

Adile Aktar 0000-0001-7632-4552

Publication Date December 27, 2018
Submission Date July 12, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Tuğay, O., & Aktar, A. (2018). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İŞ BAŞINDA EĞİTİMDEN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN KARİYER HEDEFLERİNE ETKİSİ: MUHASEBE VE FİNANSAL YÖNETİM BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Journal of Mehmet Akif Ersoy University Economics and Administrative Sciences Faculty, 5(3), 867-881. https://doi.org/10.30798/makuiibf.442989