Çalışmanın amacı işletme yöneticilerinin
enformasyon ihtiyaçları ile bu ihtiyaçlarını giderecekleri enformasyon
kaynaklarını nasıl ilişkilendirdiklerini ortaya çıkarmaktır. Bu soruya cevap
oluşturmak için çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren toplam 327 işletme
yöneticisi ile yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Enformasyon kaynakları kişisel
ve kişisel olmayan ile içsel ve dışsal boyutlarda içerik analizi kullanılarak
kodlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre yöneticilerin kişisel olmayan
enformasyon kaynaklarını daha çok tercih ettikleri ortaya çıkmıştır. Buna göre,
sürdürülebilirlik ve rekabetçilik sorunları ile karşı karşıya kalan yöneticiler
kişisel ve içsel enformasyona, büyüme ve yenilik sorunları ile karşı karşıya
kalan yöneticiler ise kişisel olmayan ve dışsal enformasyona yönelmektedirler.
Karlılık sorununda ise yöneticiler kişisel olmayan ve içsel enformasyona
başvurmaktadırlar. Bulgular stratejik yönetim ve çevre tarama literatürünün
yanında uygulayıcılara da katkı sağlamayı hedeflemektedir. Araştırma sonuçları
yöneticilerin enformasyon ihtiyaçlarını daha odaklı tanımlama ve bu
ihtiyaçlarını daha etkili giderme konusunda yol gösterici olabilecektir.
This study aims to reveal how business managers
associate their information needs and the information sources to meet these
needs. In order to answer this question, face-to-face interviews were carried
out with a total of 327 business managers working in various sectors.
Information sources are encoded by using content analysis with personal and
non-personal, internal and external dimensions. Results obtained have shown
that managers mainly prefer non-personal information sources. Accordingly,
business managers who face problems of sustainability and competitiveness seek
personal and internal information while those who face problems of growth and
innovation seek non-personal and external information. As for the problem
profitability, managers refer to non-personal and internal information. The
findings aim to contribute to strategic management and environmental scanning
literature as well as to implementers. The research results might be guiding
for identifying the information needs of managers in a more focused way and
meeting this need more efficiently.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | May 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 3 |