Çalışmanın amacı; futbol temel eğitiminde 12-13 yaş erkek ve kadın futbolculara uygulanan life kinetik beyin egzersizlerinin teknik, reaksiyon ve denge parametreleri üzerine etkilerinin incelenmesidir. Çalışmamıza 12 futbolcu araştırma grubu 12 futbolcu kontrol grubu olmak üzere 24 futbolcu katılmıştır.
Yöntem: Çalışmaya Isparta ilinde 12-13 yaş grubu 24 (erkek=21, kadın=3) gönüllü (izinli) çocuk dâhil edilmiştir. Çalışmaya katılan futbolcu grubunun yaş ortalamaları 12,62±0,49 yıl, vücut ağırlığı ortalamaları 46,00±8,05 kg, boy ortalamaları 155,62±6,48 cm ve VKI ortalamaları 18,83±2,73 olarak tespit edilmiştir.
Çocukların teknik düzeyini belirlemek için Teknik Test: Hareketli ve Duran top olarak kaleye şut testi, reaksiyon hızını belirlemek için ise Light Speed Trainer testi ve denge testi içinde Flamingo testi yapılmıştır. Çalışmada ön test-son test modeli şeklinde ölçüm alınmıştır. Elde edileni veriler SPSS 29,0 istatistik paket programında yapılmıştır. Araştırma grubunun ön test ve son test karşılaştırılmasında Non-parametrik Wilcoxan testi gruplarının arasındaki farklılıkların belirlenmesi için Mann-Wihtney U testi kullanılmıştır. Anlamlı düzeyi p<0.05 alınmıştır.
Bulgular:10 haftalık yapılan antrenman sonucunda son testler yapıldığında Life Kinetik çalışan araştırma grubu ile kontrol grubu arasındaki flamingo, reaksiyon, duran top ve hareketli top testinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur (p<0,05)
Sonuç: Sonuç olarak life kinetik temelli çalışmaları çocuk futbolcular üzerinde denge, teknik ve reaksiyon tepkisi süresinde olumlu yönde etkilediği ve bu özelliklerin geliştirdiği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Training |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 1 |
Burdur Mehmet Akif Ersoy University Journal of Sports Sciences is a scientific and refereed journal published twice a year in June and December.
Burdur Mehmet Akif Ersoy University Journal of Sport Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC 4.0).