BibTex RIS Cite

Modern Sanatın Nesnesi Olarak ‘Hayvan’- ‘Animal’ As The Object Of Modern Art

Year 2016, , 285 - 300, 13.06.2016
https://doi.org/10.20875/sb.76604

Abstract

Bu araştırmanın amacı, çağdaş yapıtlar içindeki ‘Hayvan’ temasının modern sanat içindeki yerini ve sanatçıların plastik yaklaşımlarını ele almaktır. Modern sanat içinde sanatçı, sanat yapıtının teması ve tekniklerinde olabildiğince özgürdür. İnsan ve insana bağlı temalar, sanatçının konu alanını oluşturmaktadır. Doğanın bir parçası olan hayvanlar, çeşitli sanat yapıtlarında konu olarak yer almaktadır. ‘Hayvan’ teması farklı dönemlerde ve çeşitli sanatsal yapıtlarda mitolojik, dini,  psikolojik, sembolik ve biçimsel öğe olarak sanatın bir imgesi olmuştur. Araştırmanın kapsamında, modern sanat içinde farklı alanlarda üretilmiş (resim, heykel, enstalasyon) ve ‘Hayvan’ teması bulunan eserler ele alınmıştır.  Çağdaş sanat tarihi içinden seçilen bu eserler betimlenip,  ‘Hayvan’ temasının çağdaş sanat içindeki yeri değerlendirilmektedir. 

References

  • Baal-Teshuva, Jacob (2003), Chagall, Taschen Yayınları, Almanya.
  • Carr-Gomm, Sarah (2014), Sanat Sanatın Gizli Dili/The Secret Language of Art, Çev:Lizet Deadato, İnkılap Yayınevi, İstanbul.
  • Chiappini, Rudy (2010), Botero, ‘İncelikli ve İronik Yeni Bir Klasisizm’, Sergi Kataloğu, MAS Matbaacılık, İstanbul.
  • Cima Gay Gibson (1986), ‘Dramatic Narration, Theatrical Disruption’, Theatre Journal, Sayı.38, No.1, Mart, (67-81).
  • Cotterell, Arthur ve Storm, Rachel ( 2011), Büyük Dünya Mitoloji Ansiklopedisi, Çev: Emel Lakşe, Alfa Basım, 1. Basım, İstanbul.
  • Demir, Necati (2010), ‘Kaya Üstü Resmi (Rock Art) Olarak Dağ Keçisi/ Elik ve Tarihi Altyapısı’, Zeitschrift für die Welt der Türken, Türk Dünyası Dergisi, Cilt. 2, No. 2 (05-23).
  • Erzen, Jale (1997), ‘Andrew Wyeth’ , Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt 3, Yapı Endüstrisi Merkezi Yayınları, syf.1908, İstanbul.
  • Erzen, Jale (1997), ‘Robert Rauschenberg’, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt 3, Yapı Endüstrisi Merkezi Yayınları, syf:1539, İstanbul.
  • Germaner, Ali Teoman (1997), ‘Heykel Sanatı’, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt 2, Yapı Endüstrisi Merkezi Yayınları, İstanbul.
  • Gombrich, Ernst Hans (2015), İmge ve Göz, Görsel Temsil Psikolojisi Üzerine Yeni İncelemeler, Çev: Kemal Atakay, Yapı Kredi Yayınları, 1. Baskı, İstanbul.
  • İpşiroğlu, Nazan (2011), Sanatçı Gözüyle Köpek- Bir Deneme, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Karahan, Çağatay (2003), ‘Amerikan Sanat’ında Bir Öncü; Robert Rauschenberg’, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:8, 2003, (22-34).
  • Mülayim, Selçuk (2008), Araştırmacıya Notlar, Sanat Tarihi Metninin Oluşumu, Numune Matbaacılık, İstanbul
  • Rona, Zeynep (1997), ‘Hayvan Üslubu’, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt 2, Yapı Endüstrisi Merkezi Yayınları, İstanbul. Syf.772
  • Rona, Zeynep (19979,‘Fernando Botero’,!!Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt 1, İstanbul, Yapı Endüstrisi Merkezi Yayınları, 1997, syf.276
  • Ziss, Avner (2009), Gerçekliği Sanatsal Özümsemenin Bilimi, Estetik, Çev: Yakup Şahan, Hayalbaz Kitap Sanat Kuramları 2, İstanbul.
  • E-skop (2012) ‘Aşklar ve Köpekler (ve Sanat)’, http://www.e-skop.com/skopbulten/asklar-ve-kopekler-vesanat/880 (07.04.2016).
  • Flanagan, Barry ( 2016), http://barryflanagan.com/biography/ (05.04.2016).
  • Hsu, Manray (2016), ‘Excerpts from "Do Dogs Wear Clothes? On Peng Hung-chi’, ht tp://www.hungchihpeng.com/little_danny_au.html (04.04.2016).
  • Kunzru Hari (2012), ‘Damien Hirst ve Sanat Piyasasındaki Büyük Soygun’, http://www.eskop.com/skopbulten/damien-hirst-ve-sanat-piyasasindaki-buyuk-soygun/607 (07.04.2016).
Year 2016, , 285 - 300, 13.06.2016
https://doi.org/10.20875/sb.76604

Abstract

References

  • Baal-Teshuva, Jacob (2003), Chagall, Taschen Yayınları, Almanya.
  • Carr-Gomm, Sarah (2014), Sanat Sanatın Gizli Dili/The Secret Language of Art, Çev:Lizet Deadato, İnkılap Yayınevi, İstanbul.
  • Chiappini, Rudy (2010), Botero, ‘İncelikli ve İronik Yeni Bir Klasisizm’, Sergi Kataloğu, MAS Matbaacılık, İstanbul.
  • Cima Gay Gibson (1986), ‘Dramatic Narration, Theatrical Disruption’, Theatre Journal, Sayı.38, No.1, Mart, (67-81).
  • Cotterell, Arthur ve Storm, Rachel ( 2011), Büyük Dünya Mitoloji Ansiklopedisi, Çev: Emel Lakşe, Alfa Basım, 1. Basım, İstanbul.
  • Demir, Necati (2010), ‘Kaya Üstü Resmi (Rock Art) Olarak Dağ Keçisi/ Elik ve Tarihi Altyapısı’, Zeitschrift für die Welt der Türken, Türk Dünyası Dergisi, Cilt. 2, No. 2 (05-23).
  • Erzen, Jale (1997), ‘Andrew Wyeth’ , Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt 3, Yapı Endüstrisi Merkezi Yayınları, syf.1908, İstanbul.
  • Erzen, Jale (1997), ‘Robert Rauschenberg’, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt 3, Yapı Endüstrisi Merkezi Yayınları, syf:1539, İstanbul.
  • Germaner, Ali Teoman (1997), ‘Heykel Sanatı’, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt 2, Yapı Endüstrisi Merkezi Yayınları, İstanbul.
  • Gombrich, Ernst Hans (2015), İmge ve Göz, Görsel Temsil Psikolojisi Üzerine Yeni İncelemeler, Çev: Kemal Atakay, Yapı Kredi Yayınları, 1. Baskı, İstanbul.
  • İpşiroğlu, Nazan (2011), Sanatçı Gözüyle Köpek- Bir Deneme, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Karahan, Çağatay (2003), ‘Amerikan Sanat’ında Bir Öncü; Robert Rauschenberg’, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:8, 2003, (22-34).
  • Mülayim, Selçuk (2008), Araştırmacıya Notlar, Sanat Tarihi Metninin Oluşumu, Numune Matbaacılık, İstanbul
  • Rona, Zeynep (1997), ‘Hayvan Üslubu’, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt 2, Yapı Endüstrisi Merkezi Yayınları, İstanbul. Syf.772
  • Rona, Zeynep (19979,‘Fernando Botero’,!!Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt 1, İstanbul, Yapı Endüstrisi Merkezi Yayınları, 1997, syf.276
  • Ziss, Avner (2009), Gerçekliği Sanatsal Özümsemenin Bilimi, Estetik, Çev: Yakup Şahan, Hayalbaz Kitap Sanat Kuramları 2, İstanbul.
  • E-skop (2012) ‘Aşklar ve Köpekler (ve Sanat)’, http://www.e-skop.com/skopbulten/asklar-ve-kopekler-vesanat/880 (07.04.2016).
  • Flanagan, Barry ( 2016), http://barryflanagan.com/biography/ (05.04.2016).
  • Hsu, Manray (2016), ‘Excerpts from "Do Dogs Wear Clothes? On Peng Hung-chi’, ht tp://www.hungchihpeng.com/little_danny_au.html (04.04.2016).
  • Kunzru Hari (2012), ‘Damien Hirst ve Sanat Piyasasındaki Büyük Soygun’, http://www.eskop.com/skopbulten/damien-hirst-ve-sanat-piyasasindaki-buyuk-soygun/607 (07.04.2016).
There are 20 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Hatice Keten

Publication Date June 13, 2016
Submission Date April 19, 2016
Published in Issue Year 2016

Cite

APA Keten, H. (2016). Modern Sanatın Nesnesi Olarak ‘Hayvan’- ‘Animal’ As The Object Of Modern Art. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 8(15), 285-300. https://doi.org/10.20875/sb.76604