The dynamic infrastructure of mind (DIM) consists of several clusters of operations that are foundational for learning. DIM acts as a cognitive processing mechanism that is domain-general. How
does a domain general mechanism allow the development of multiple intelligences? This article presents two kinds of connections between Multiple Intelligences Theory (MI) and DIM: one refers to cognitive development, and the other to applications in teaching and learning. To deal with the environmental factors, the DIM crosses a combined process of modularization and specialization along development, during which some components specialize for specific inputs. In this process, DIM engages the available strengths and weaknesses that constitute the neural constraints specific to an individual and develops a network of properties that allows the MI profile. Using multiple learning contexts and a curriculum design that stresses on the DIM operations, domain specific learning is enhanced.
Zihnin Dinamik Altyapısı (ZDA) ö!renme için bazı operasyonlar demetini içerir. ZDA genel bilgi alanı olan bili"sel bir süreç mekanizması olarak hareket eder. Bir genel bilgi alanı mekanizması çoklu zekaların geli"imine nasıl izin verir? Bu makale Çoklu Zeka Teorisi (MI) ve ZDA arasında iki tür ba!ı sunar: birisi bili"sel geli"imine di!eri ö!renme ö!retme ve ö!renmedeki uygulamalarına atıfta bulunur.
Çevresel faktörlerle ba"a çıkmak için ZDA, bazı bile"enlerin özel girdiler için uzmanla"tı!ı geli"im boyunca birimlere ayrı"tırma ve uzmanla"ma boyutlarını kesi"tiren bir i"lev görür. Bu süreçte, ZDA bir bireye özgü sinirsel kısıtlamaları olu"turan ve MI profiline izin veren özellikler a!ını geli"tiren mevcut güç ve zayıflıkları birbirine ba!lar. Çoklu ö!renme ba!lamlarını ve ZDA operasyonlarını vurgulayan bir ö!retim programı tasarımını kullanma yoluyla özel bilgi alanının ö!renilmesi geli"tirilmi" olur
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2010 |
Submission Date | December 23, 2009 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.