BibTex RIS Cite

Keman Eğitiminde Deşifre Becerisi

Year 2011, Issue: 4, 54 - 63, 14.06.2011

Abstract

Deşifre, müzik öğrencilerinde olması gereken ve müzik performansını olumlu yönde etkileyen bir beceridir. Çalışmanın amacı keman öğrencilerinin deşifre sırasında yapmış oldukları hataları sınıflandırmak ve uygulanan deşifre çalışma programının öğrencilerin deşifre becerilerine etkisi olup olmadığını araştırmaktır. Bu bağlamda 12 keman öğrencisi deney ve kontrol grubu olarak ikiye ayrılmış ve Farnum yaylı çalgı ölçeği kullanılarak deşifre ön testi yapılmıştır. Daha sonra deney grubuna dört hafta süreyle metronom destekli bir deşifre çalışma programı uygulanarak süreç sonunda Farnum yaylı çalgı ölçeği kullanılarak iki gruba deşifre son testi yapılmıştır. Elde edilen veriler ışığında öğrencilerin deşifre testinde yapmış oldukları hatalar sınıflandırılmıştır. Uygulanan deşifre çalışma programının öğrencilerin deşifre becerilerine etkisi olup olmadığı sorgulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Mann Whitney U- testi kullanılmıştır. Öğrencilerin deşifrede yapmış oldukları hataların çoğunlukla ritimsel hatalar olduğu, deşifrenin sürekli ve programlı bir çalışmayla geliştirilebilecek bir beceri olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

Year 2011, Issue: 4, 54 - 63, 14.06.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Esra Dalkıran

Publication Date June 14, 2011
Submission Date May 4, 2011
Published in Issue Year 2011 Issue: 4

Cite

APA Dalkıran, E. (2011). Keman Eğitiminde Deşifre Becerisi. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute(4), 54-63. https://doi.org/10.20875/sb.81152