Loading [a11y]/accessibility-menu.js
Research Article
BibTex RIS Cite

VIEWS OF 6TH, 7TH, AND 8TH GRADERS IN SECONDARY SCHOOL REGARDING THE USE OF BAĞLAMA IN MUSIC LESSONS

Year 2015, Volume: 1 Issue: 13, 172 - 181, 11.01.2016

Abstract

This study was conducted in order to determine students’ views about using the instrument ‘bağlama’ in secondary school musical training. Study was designed according to descriptive survey model. A surveywhoseinternalconsistencyandreliabilitywasdeterminedwasused in the study in order to obtain student opinions. The pre-application of the questionnaire was performed with 288 students and the CoranbachAlfa value was found 84. For the research, a workgroup was preferred and it was consisted of 6th, 7th, and 8th graders from every geographic region. The questionnaire improved was applied to 2196 students constituting the workgroup. In accordance with the data obtained in the study in the framework of the main purpose, such results as teachers’ using bağlama in music lessons, the state of admiration of students for bağlama and information about the instruments which the workgroup want to play in their general musical training and in their life were obtained and some advice was given at the end of the study

References

  • Erdener, Y. (2000). Kültür Ve Müzik. S. Turhan, (Ed.) Türk Halk Müziğinde Farklı Görüşler. 2. Baskı Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, (273-276).
  • Müzik Dersi (1-8 Sınıflar) Öğretim Programı http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72 21 Aralık 2014’ de alınmıştır.
  • Nacakcı, Z. (2010). Müzik Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşleri Ve Programı Uygulama Yöntemlerinin Belirlenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı.150, (2010/Kış), (353-364).
  • Nacakcı, Z. ve Kurtuldu, M.K. (2011). Kuramdan Uygulamaya Müzik Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.

ORTAOKUL 6, 7 VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSLERİNDE BAĞLAMA ÇALGISININ KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2015, Volume: 1 Issue: 13, 172 - 181, 11.01.2016

Abstract

Bu araştırma, ortaokul müzik eğitiminde bağlama çalgısının kullanılmasına yönelik öğrenci görüşlerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırmada, öğrenci görüşlerini almaya yönelik iç tutarlılık ve güvenirliği alınmış anket kullanılmıştır. Ön uygulaması 288 öğrenciyle yapılmış ve geliştirilen anketin Coranbach Alfa değeri .84 olarak bulunmuştur. Araştırma için çalışma grubu tercih edilmiş, çalışma grubunu her coğrafi bölgeden iki ortaokulda öğrenim gören 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Geliştirilen anket, çalışma grubunu oluşturan 2196 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada temel amaç çerçevesinde edinilen veriler doğrultusunda, öğretmenlerin müzik derslerinde bağlama kullanımı, çalışma grubunun genel müzik eğitiminde ve yaşantılarında çalmak istedikleri çalgılar, öğrencilerin bağlamaya ilişkin beğeni durumları, gibi öğrenci görüşlerine dayalı sonuçlar elde edilmiş ve önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Erdener, Y. (2000). Kültür Ve Müzik. S. Turhan, (Ed.) Türk Halk Müziğinde Farklı Görüşler. 2. Baskı Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, (273-276).
  • Müzik Dersi (1-8 Sınıflar) Öğretim Programı http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72 21 Aralık 2014’ de alınmıştır.
  • Nacakcı, Z. (2010). Müzik Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşleri Ve Programı Uygulama Yöntemlerinin Belirlenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı.150, (2010/Kış), (353-364).
  • Nacakcı, Z. ve Kurtuldu, M.K. (2011). Kuramdan Uygulamaya Müzik Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Mustafa Demir

Zeki Nacakcı

Publication Date January 11, 2016
Submission Date May 30, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 1 Issue: 13

Cite

APA Demir, M., & Nacakcı, Z. (2016). ORTAOKUL 6, 7 VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSLERİNDE BAĞLAMA ÇALGISININ KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 1(13), 172-181.