Seçim dönemlerinde ve seçim dönemleri sonrasında siyasal partilerin seçmenleri ile iletişim kurmasında internet bir köprü görevindedir. Günümüz de teknolojinin gelişmesiyle birlikte siyasal partiler web sitesi kullanmaya başlamışlardır. Siyasal partiler web sitelerini seçmenlerinin ilgisini çekecek şekilde tasarlayarak seçmenlerinin ilgisini çekerek seçmenleriyle bir iletişim ortamı oluşturmaktadırlar. Bu çalışma da 26. Dönem milletvekillerinin web siteleri incelenmiştir. Web sitesi olan milletvekilleri belirlenerek web sitelerinin analizleri yapılmıştır. Araştırmanın ilk bölümünde literatür taraması yapılarak, siyasal pazarlama ve siyasal pazarlama karması konularının üzerinde durulmuştur. Araştırmanın ikinci bölümünde siyasal iletişim, siyasal bilgilenmede internetin rolü konularında araştırmalar yapılmıştır. Son bölümde ise siyasal partilerin web sitelerinde olması gereken görsel ve teknik ölçütler belirlenmiştir. Web sitesi olan milletvekillerinin web siteleri görsel ve teknik ölçütler üzerinden incelenerek içerik analizi yapılmış, elde edilen bilgiler üzerinden yorumlanmıştır. İşlevsellik ve tasarım fonksiyonları belirlenerek analizler yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 7, 2016 |
Submission Date | April 5, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 8 Issue: 14 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.