Dünya ticaretinin önemli bir kısmı
denizyolu taşımacılığı kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Bu durum, denizyolu
taşımacılığının düğüm noktaları olarak görülen limanlara olan talebi sürekli
arttırmaktadır. Artan rekabet ortamında limanlar hayatta kalabilmeye yönelik
çeşitli müdahaleci uygulamalarda bulunmaktadırlar. Bu uygulamalardan öne çıkan
ise pazarlama faaliyetleri ve pazarlama karmasının en önemli boyutlarından biri
olan fiyatlandırmadır.
Çalışmada pazarlama kavramları çatısı
altında liman hizmetlerinde fiyatlandırma yöntemlerinin belirlenmesi ve
fiyatlandırma stratejilerinin rekabetçi üstünlük elde etmedeki rolü
incelenmiştir. Araştırmada kullanılan modelin uygulanmasında iki farklı araç
kullanılmıştır. Bunlar; fiyat akış diyagramı ve oyun ağacı analizidir. Çalışma,
liman yöneticileriyle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler aracılığıyla
yöntemin Ege Bölgesi konteyner limanları üzerinde uygulanmasını ve değerlendirilmesini
sunmaktadır. Çalışma sonucunda, limanların rakiplerin fiyatlarına odaklanmak
yerine operasyonel maliyetleri indirip verimliliği arttırmaya odaklanması
gerektiği anlaşılmıştır.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | June 28, 2017 |
Acceptance Date | May 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 9 Issue: 19 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.