Eğitim,
sosyal ihtiyaçların karşılanması için gereken nitelikli işgücünün yetişmesinde,
hedeflerine göre değişen talep yapısına uygun beceri ve bilgilerin
aktarılmasında önemli bir role sahiptir. Kalkınmak ve gelişmek isteyen
ülkelerin daha nitelikli üretimi gerçekleştirebilmesi için üretim
faktörlerinden emeğin, yani insan kaynaklarının niteliğinin de istenilen
kalitede geliştirilmesi gerekmektedir. Üniversitelerin yükseköğretim ön lisans
düzeyinde öğrenim gören öğrenciler, içinde yaşadığı formal gruplarda ve
toplumlarda bir yere sahiptir. Sosyal statü, kişinin çevresindekilerin, toplum
içinde ona nesnel olarak uygun gördükleri mevki veya pozisyondur. Bu çalışma
ile statünün iki alanından biri olan atfedilen statü üzerinde yoğunlaşarak,
meslek yüksekokullarında okuyan öğrencilerin sosyal statüsünü belirlemeye
yönelik başarı durum karşılaştırmaları, sistem sorunları ve çözüm önerileri
tespit edilmiştir. Ayrıca, KTÜ Arsin Meslek Yüksekokulunda okuyan hedef öğrenci
kitlesine de anket uygulanarak sosyal statülerinin belirlenmesinde karşılaşılan
sorunlar ve çözüm önerileri tespit edilmiştir.
Journal Section | Ozel Sayi |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 20, 2017 |
Submission Date | May 15, 2017 |
Acceptance Date | October 18, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 9 Issue: 21 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.