Research Article
BibTex RIS Cite

GÜZEL SANATLAR LİSESİ VİYOLA EĞİTİMİNDE KULLANILAN REPERTUVARA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ - OPINIONS OF STUDENTS FOR VIOLA TRAINING REPERTOIRE IN FINE ARTS HIGH SCHOOL

Year 2017, Volume: 9 Issue: 22, 413 - 427, 31.12.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.350559

Abstract

Ülkemizdeki
Güzel Sanatlar Lisesi Viyola Öğretim Programında uygulanan viyola çalgı eğitimi
4 senelik bir aşamayı kapsamaktadır. Viyolanın batı müziği çalgısı olmasının da
etkisiyle, doğal olarak viyola eğitiminde uygulanan repertuvar daha çok batı
müziği ağırlıklı olmaktadır. Araştırma öncesi öğretmenlerle yapılan ön görüşmelerde
viyola eğitiminde uygulanan mevcut repertuvarlara ilaveten farklı müzik
türlerindeki eserlerin kullanılmasın viyola eğitimine farklı bir heyecan
getireceği belirtilmiştir. Bu konuda öğrencilerin görüşlerinin de önemli olduğu
düşünülmektedir. Buradan hareketle yola çıkılarak yapılan bu araştırmada,
ülkemiz Güzel Sanatlar Lisesi Viyola Eğitiminde Kullanılan Repertuara Yönelik
Öğrenci Görüşleri tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaçla veri toplama aracı
olarak açık uçlu sorularda içeren 10 maddelik anket kullanılmıştır. Araştırmada
örneklem olarak 17 Güzel Sanatlar Lisesine ulaşılmıştır. Anket yoluyla tespit
edilen veriler SPSS(Statistical Package for the
Social Sciences)
programında frekans/yüzde alınarak analizi yapılmıştır.
Araştırma sonucunda elde edilen veriler, öğrencilerin Güzel Sanatlar Lisesi
Viyola Eğitiminde Kullanılan repertuara yönelik görüşlerinin belirlenmesi
açısından önemlidir. Araştırmanın günümüz viyola eğitiminde beklenen
kazanımlara destek vermesi düşünülmektedir. 

References

  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı.
  • Nacakçı, Z. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Müzik Dersine İlişkin Tutumları. Denizli
  • Nacakçı, Z. (2004).Türk Halk Müziğine Dayalı Eserlerin Viyola Eğitiminde Kullanılmasının Gerekliliği, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı2.
  • Nacakçı Z. ve Diğer. Müzik Öğretmenliği Programında Uygulanan Viyola Eğitiminde Teknik Düzeylere Göre Sınıflandırılmış Repertuar Modeli, Erzincan: Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 189-208, 2011.
  • Özdemir, G. ve Yıldız, G. (2017). Şarkı Öğretiminde Popüler Müzik Eşliklerinin Kullanımına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 834-849.
  • TANRIVERDİ, A. (1997). Güzel Sanatlar Liselerinin Müzik Bölümlerinde Uygulanan Çalgı Eğitimi ve Viyolanın Çalgı Eğitimi İçerisindeki Yeri, Mavi Nota, Müzik ve Sanat Dergisi, 16.
  • Kurtaslan Z. (2014). Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Eğitimine Yönelik Repertuar Kazanım Durumlarının İncelenmesi, Akdeniz Sanat Dergisi, Cilt 7, Sayı13.
  • Green, L. (1999) .“Research in the sociology of musıc education: Some introductory concepts.” Music Education Research 1(2), 159-170.
  • Green, L. (2006). “Populer musıc education in and for itself, and for ‘other’ music: Current research in the classroom.” İnternational journal of music education 24.(2), 101-118.
  • Sevim, O. ve Şebnem G. (2012). “Öğretmen Adaylarının Popüler Müziğe İlişkin Görüşleri.” Atatürk üniversitesi Sosyal Bilinler Enstitüsü Dergisi 16(1), 199-210.
  • Çiftçi, E.(2010). “Popular Culture, Populer Music and Musıc Education.” Journal of Education Faculty 12(2), 149-161.
  • Dunbar-Hall, Peter, and Wemmys, Kathryn.(2000). “The effects of the study of popular musıc on musıc educatıon.” İnternational Journal of Music Education 1,23-34.
  • ÖZDEN, Ö, and Nurtuğ B. (2010). “Üniversite Öğrencilerinin Popüler Kültür ve Popüler Müzikle İlgili Görüşleri. “Fine Arts,5(4), 276-294.
  • SAKAR, Mümtaz H.(2009). “POPÜLER MÜZİK VE MÜZİK EĞİTİMİ.” Journal of İnternational Socıal Research 2(8), 385-393.
  • UÇAN, A. (1997). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar – Yaklaşımlar – İlkeler. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Fidan, N. ve Münire, E.(1993). Eğitime Giriş. Meteksan Anonim Şirketi. Ankara.
  • Görgülü, Ö.2006. 20. Yüzyıl Çağdaş Türk Müziği’nde Viyola Repertuarı, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Sonsel, Ö. (2016). Bireysel çalgı viyola dersinin öğretim elemanları görüşleri açısından incelenmesi, Gazi Üniversitesi.
  • Özdemir G. ve Dalkıran E.(2011).Viyola öğretimine yönelik etüt analizi İnönü Sanat ve Tasarım Dergisi, Cilt/Vol.1,Sayı no:2.
Year 2017, Volume: 9 Issue: 22, 413 - 427, 31.12.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.350559

Abstract

References

  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı.
  • Nacakçı, Z. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Müzik Dersine İlişkin Tutumları. Denizli
  • Nacakçı, Z. (2004).Türk Halk Müziğine Dayalı Eserlerin Viyola Eğitiminde Kullanılmasının Gerekliliği, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı2.
  • Nacakçı Z. ve Diğer. Müzik Öğretmenliği Programında Uygulanan Viyola Eğitiminde Teknik Düzeylere Göre Sınıflandırılmış Repertuar Modeli, Erzincan: Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 189-208, 2011.
  • Özdemir, G. ve Yıldız, G. (2017). Şarkı Öğretiminde Popüler Müzik Eşliklerinin Kullanımına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 834-849.
  • TANRIVERDİ, A. (1997). Güzel Sanatlar Liselerinin Müzik Bölümlerinde Uygulanan Çalgı Eğitimi ve Viyolanın Çalgı Eğitimi İçerisindeki Yeri, Mavi Nota, Müzik ve Sanat Dergisi, 16.
  • Kurtaslan Z. (2014). Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Eğitimine Yönelik Repertuar Kazanım Durumlarının İncelenmesi, Akdeniz Sanat Dergisi, Cilt 7, Sayı13.
  • Green, L. (1999) .“Research in the sociology of musıc education: Some introductory concepts.” Music Education Research 1(2), 159-170.
  • Green, L. (2006). “Populer musıc education in and for itself, and for ‘other’ music: Current research in the classroom.” İnternational journal of music education 24.(2), 101-118.
  • Sevim, O. ve Şebnem G. (2012). “Öğretmen Adaylarının Popüler Müziğe İlişkin Görüşleri.” Atatürk üniversitesi Sosyal Bilinler Enstitüsü Dergisi 16(1), 199-210.
  • Çiftçi, E.(2010). “Popular Culture, Populer Music and Musıc Education.” Journal of Education Faculty 12(2), 149-161.
  • Dunbar-Hall, Peter, and Wemmys, Kathryn.(2000). “The effects of the study of popular musıc on musıc educatıon.” İnternational Journal of Music Education 1,23-34.
  • ÖZDEN, Ö, and Nurtuğ B. (2010). “Üniversite Öğrencilerinin Popüler Kültür ve Popüler Müzikle İlgili Görüşleri. “Fine Arts,5(4), 276-294.
  • SAKAR, Mümtaz H.(2009). “POPÜLER MÜZİK VE MÜZİK EĞİTİMİ.” Journal of İnternational Socıal Research 2(8), 385-393.
  • UÇAN, A. (1997). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar – Yaklaşımlar – İlkeler. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Fidan, N. ve Münire, E.(1993). Eğitime Giriş. Meteksan Anonim Şirketi. Ankara.
  • Görgülü, Ö.2006. 20. Yüzyıl Çağdaş Türk Müziği’nde Viyola Repertuarı, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Sonsel, Ö. (2016). Bireysel çalgı viyola dersinin öğretim elemanları görüşleri açısından incelenmesi, Gazi Üniversitesi.
  • Özdemir G. ve Dalkıran E.(2011).Viyola öğretimine yönelik etüt analizi İnönü Sanat ve Tasarım Dergisi, Cilt/Vol.1,Sayı no:2.
There are 19 citations in total.

Details

Journal Section Research Articles
Authors

Yasemin Birgül 0000-0003-2500-4895

Zeki Nacakcı

Publication Date December 31, 2017
Submission Date November 10, 2017
Acceptance Date December 23, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 9 Issue: 22

Cite

APA Birgül, Y., & Nacakcı, Z. (2017). GÜZEL SANATLAR LİSESİ VİYOLA EĞİTİMİNDE KULLANILAN REPERTUVARA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ - OPINIONS OF STUDENTS FOR VIOLA TRAINING REPERTOIRE IN FINE ARTS HIGH SCHOOL. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(22), 413-427. https://doi.org/10.20875/makusobed.350559