Resim sanatının bilinen en
eski tarihli örneklerinde kullanılan bazı resmetme teknik ve materyallerin
birçok önemli sanatçı tarafından kullanıldığı, en azından esinlenildiği,
görülmüştür. İlksel uygulayıcılarla aynı kaygılardan kaynaklanmasa da bu durum,
teknik ve materyal ile uygulayıcı/sanatçı ile amaç veya sanatsal kaygıları
arasındaki zorunlu uygunluk veya gerekliliği işaret etmektedir. Günümüzden
binlerce yıl öncesine tarihlendirilmiş birçok örnekte kullanılan resmetmeye
dair pek çok boyama/resmetme yöntemlerinin bazı sanatçılar tarafından aynen
veya modifiye edilerek kullanılmaktadır. Hangi kaygıyla olursa olsun, binlerce
yıl önce yapılmış olan bu resimlerde kullanılan teknik ve materyalin plastik
etkisinin binlerce yıl sonra dahi bazı sanatçılara özgü sanatsal kaygılarla bir
şekilde örtüştüğü düşünülmektedir. Bu teknik ve materyallerin bazı münhasır
sanatsal kaygıların giderilmesinde kullanılması fikrinin doğuşunda, değişen sanatsal
anlayışlara karşın bu teknik ve materyallerin plastisitesinin
barındırdığı/sunduğu imkanların rolünün de olduğu düşünülmektedir. Bulunduğu ve
kullanıldığı zamandan günümüze, çeşitli neden ve biçimlerde, kullanılarak
güncellenen bu materyal ve tekniklerin tercihinde sanatçıların resmetme
yaklaşımlarına elverişliliği veya yeni bir sanatsal plastisite elde etme
isteğinin yanı sıra, tayin edici faktörün bazı sanatçıların münhasır artistik
kaygıları olduğu düşünülmektedir. Multidisipliner Pop Art sanatçısı Andy
Warhol’un gerek blotted line gerekse
serigrafik işlerinin, pratik veya başka mülahazalarla da olsa uygulanan bazı
eski uygulamaları sanat kariyerinde önemli sonuçlar doğuran manipülasyon veya
yeniliklerle birlikte kullandığı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | April 30, 2018 |
Acceptance Date | June 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 10 Issue: 24 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.