BibTex RIS Cite
Year 2016, Volume: 8 Issue: 17, 1 - 10, 30.12.2016

Abstract

Çocuğu Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Ailelerde Televizyon İzleme Sürelerinin İncelenmesi Analysis Of Television Watching Duration In The Families Whose Children Receive Pre-School Education

Year 2016, Volume: 8 Issue: 17, 1 - 10, 30.12.2016

Abstract

Bu araştırma, çocuğu okul öncesi eğitime devam eden ailelerde; anne, baba ve okulöncesi dönem çocuğunun televizyon izleme sürelerini ve hangi kategorideki programları izlediklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Burdur  ilinde çocuğu okulöncesi eğitime devam eden 52  aile ve her aileden 3 birey olmak üzere toplam 156 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formları ve TV izleme kayıt formları kullanılmıştır.

 

Elde edilen bulgulara göre, ailelerde haftalık ortalama 23 saat TV izlemektedir. En çok izlenen programlar çizgi filmler, en az izlenen programlar ise magazin ve belgesel programlarıdır. Anneler haftada ortalama 21 saat televizyon izlemektedirler ve bu süreyi çoğunlukla dizi film ya da sinema filmi izlemekle geçirmektedirler. Babalar ise haftada ortalama 22 saatlerini çoğunlukla; dizi filmleri, haber programlarını ve sinema filmlerini izleyerek geçirmektedirler. Okul öncesi dönem çocukları yaklaşık 15,5 saat televizyon izlemektedirler. Çocukların ilk sırada çizgi filmleri, ikinci sırada dizi filmleri, en az magazin programlarını izledikleri sonucuna ulaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Perihan Ünüvar

Fatma Çalışandemir

Ezgi Poyraz This is me

Publication Date December 30, 2016
Submission Date February 29, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 8 Issue: 17

Cite

APA Ünüvar, P., Çalışandemir, F., & Poyraz, E. (2016). Çocuğu Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Ailelerde Televizyon İzleme Sürelerinin İncelenmesi Analysis Of Television Watching Duration In The Families Whose Children Receive Pre-School Education. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 8(17), 1-10.