BibTex RIS Cite

Öğrencilerin Yiyecek Ve İçecek İşletmesi Seçiminde Sosyal Medyanın Rolünün Belirlenmesi Determining The Role Of Social Media Use For The Selection Of Food And Beverage Enterprise

Year 2016, Volume: 8 Issue: 17, 322 - 336, 30.12.2016

Abstract

Gelişen teknoloji ile birlikte artan internet kullanımı sosyal medyanın ortaya çıkmasıyla yepyeni bir boyut kazanmıştır. Sosyal medya, her yaş ve her kesimden çok kimsenin iletişim kurma, bilgi edinme, deneyimlerini paylaşma gibi farklı nedenlerle kullanıldığı bir iletişim platformu haline gelmiştir. Özelikle genç nüfusun sosyal medyayı yoğun olarak kullandığı günümüzde çeşitli uygulamalar yaygın kullanıcı kitlesine ulaşmıştır. Bu çalışma ile öğrencilerin sosyal medya kullanım alışkanlıklarının incelenerek yiyecek içecek işletmesi tercihlerinde sosyal medyanın rolünün belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde hazırlanan anket formu İstanbul Üniversitesinde öğrenim gören 389 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin sosyal medya uygulamalarını kullanım amacı, kullanım sıklıkları ve yiyecek içecek işletmesi seçiminde sosyal medyadaki paylaşımların etkisini belirlemek amacı ile frekans, faktör analizi ve ANOVA analizi yapılarak elde edilen bulgular paylaşılmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin sosyal medya araçlarını ürün ve hizmetler hakkında bilgi edinmek, kampanyaları takip etmek için yoğun olarak kullandıkları, yiyecek içecek işletmesi tercihinde sosyal medya ortamlarında ürün ve hizmetlere ilişkin yorumları önemsedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.

Year 2016, Volume: 8 Issue: 17, 322 - 336, 30.12.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Yahya Engin

Salim İbiş This is me

Publication Date December 30, 2016
Submission Date August 22, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 8 Issue: 17

Cite

APA Engin, Y., & İbiş, S. (2016). Öğrencilerin Yiyecek Ve İçecek İşletmesi Seçiminde Sosyal Medyanın Rolünün Belirlenmesi Determining The Role Of Social Media Use For The Selection Of Food And Beverage Enterprise. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 8(17), 322-336.