BibTex RIS Cite

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alan Dersleri Yeterliliklerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi Evaluation of the Efficiency of Religious Culture and Moral Knowledge Field Courses According to Students’ Views

Year 2016, Volume: 8 Issue: 17, 559 - 572, 30.12.2016

Abstract

Son düzenleme ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri, din kültürü ve ahlak bilgisi bölümlerinin dışında formasyon almaları şartı ile ilahiyat fakülteleri dahil altı akademik birim mezunlarından alınmaktadır. Bilindiği üzere öğretmen eğitimi programlarının dersleri, içerikleri ve güncelliğini Yüksek Öğretim Kurumu üstlenmiştir. Bu bağlamda İDKAB eğitimi programının da dersleri ve içeriği YÖK tarafından belirlenmektedir. YÖK’ün uygulamaya koyduğu Bologna süreci kapsamında İDKAB dersleri ve içerikleri yeniden ele alınarak düzenlenmiştir. Araştırmamızda Bologna süreci ile bağlantılı olarak din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmen adaylarının, öğrenimleri süresince aldıkları alan derslerini değerlendirerek bu derslerin yeterlilikleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaca bağlı olarak İDKAB bölümünde her öğrencinin aldığı ortak alan dersleri incelenmiştir. Tarama modelinde betimsel olarak tasarlanan araştırmanın evreni OMÜ İlahiyat Fakültesi’nde öğrenim gören İDKAB bölümü öğrencileri, örneklemini ise 2013-2014 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında DKAB alan derslerini alan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda öğrencilerin çoğunluğunun, öğrencilerin çoğunluğu, alan derslerini mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma, sosyal ve kültürel gelişime katkı sağlama, mesleki gelişime destek olma ve edinilen kazanımlar ile dersin hedeflediği konularda sürecin bağımsız analiz etme açısından olumlu bulmaktadırlar. Aynı zamanda öğrencilerin çoğunluğu, alan derslerinin hem içeriğini dersin hedefleri ile hem de AKTS (iş yükü) değerini kazanımları ile uyumlu görmektedirler. Seçmeli Güncel Dini Konular ve Seçmeli Dini Danışmanlık ve Rehberlik derslerini öğrencilerin tamamına yakını hem mesleki gelişimleri hem de dersin içeriği açısından gerekli görmüşlerdir. Ayrıca Seçmeli Dini Danışmanlık ve Rehberlik dersi ile ilgili öğrencilerin tamamına yakınının olumlu kanaatleri bu dersin seçmeli ders olarak belirlenmesinde ve tercih edilmesinde isabetli olunduğunun göstergesi olarak değerlendirilebilir.

Year 2016, Volume: 8 Issue: 17, 559 - 572, 30.12.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

İhsan Onay This is me

Yakup Keskin This is me

Publication Date December 30, 2016
Submission Date May 23, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 8 Issue: 17

Cite

APA Onay, İ., & Keskin, Y. (2016). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alan Dersleri Yeterliliklerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi Evaluation of the Efficiency of Religious Culture and Moral Knowledge Field Courses According to Students’ Views. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 559-572.