Bu çalışmanın amacı; Kırgızistan’daki Ayıl Bank ile Türkiye’deki Ziraat Bankası’nın sosyal medya stratejilerinin itibar yönetimi odağında, karşılaştırmalı incelenmesi olarak belirlenmiştir. Çalışmada, bankaların sosyal medya stratejileri RepTrakPulse modelinde belirlenen itibar unsurları çerçevesinde ele alınmıştır. Analiz kapsamında, iki bankanın 2024 yılı boyunca Instagram, Facebook ve X platformlarında gerçekleştirdiği paylaşımlar, içerik analizi tekniği kullanılarak değerlendirilmiştir. Elde edilen verilere göre; hem Ayıl Bank hem de Ziraat Bankası’nın sosyal medya stratejilerinin en yüksek oranda ‘ürün ve hizmetler’ unsuruna odaklandığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte yine her iki banka açısından da ‘finansal performans’ unsuru, RepTrakPulse modelinin altı unsuru içinde en az içerik üretilen kategori olarak saptanmıştır. Bulgular, her iki bankanın sosyal medya stratejilerinde belirli farklılıklar gösterdiğini, ancak her ikisinin de sosyal medyadaki itibar yönetimi açısından önemli stratejiler benimsediğini ortaya koymaktadır.
The purpose of this study is to comparatively examine the social media strategies of Ayıl Bank in Kyrgyzstan and Ziraat Bank in Turkey, with a focus on reputation management. The banks’ social media strategies are analyzed based on the reputation dimensions defined in the RepTrakPulse model. Within the scope of the analysis, the posts made by the two banks on Instagram, Facebook and X platforms throughout 2024 were evaluated using the content analysis technique. According to the data obtained; It was determined that the social media strategies of both Ayıl Bank and Ziraat Bank focused on the ‘products and services’ element at the highest rate. However, for both banks, the ‘financial performance’ element was determined to be the category with the least content production among the six elements of the RepTrakPulse model. The findings reveal that both banks show certain differences in their social media strategies, but both adopt important strategies in terms of reputation management on social media
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Social Media Studies |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Publication Date | November 30, 2025 |
| Submission Date | March 24, 2025 |
| Acceptance Date | July 28, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Issue: 42 |

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.