Year 2019, Volume 2 , Issue 2, Pages 422 - 444 2019-09-30

Türkiye’de Merkezi Yönetimin Sosyal Medya Kullanımı: Bakanlıkların Twitter Hesapları Üzerine Bir Analiz
The Social Media Usage of Central Government in Turkey: An Analysis on the Twitter Accounts of Ministries

Volkan GÖÇOĞLU [1]


İnternet kullanımının dünya genelinde yaygınlaşması ile birlikte internet tabanlı uygulama ve yazılımları da gelişmiş ve çeşitlenmiştir. Bu gelişme neticesinde internet tek taraflı bilgi paylaşım ağı olmaktan öteye giderek insanların ve kurumların bilgiyi birbirleriyle etkileşimde bulunarak paylaştığı bir platform haline gelmiştir. Sosyal medya bu durumun bir yansıması olarak ortaya çıkmıştır. Sosyal medya kullanımı özellikle 2000’li yılların başından bu yana önemli ölçüde yaygınlaşmıştır. Son yıllarda devlet kurumları da sosyal medyayı aktif kullanır hale gelmiştir. Bu çalışma, Türkiye’deki bakanlıkların sosyal medya kullanımlarını önde gelen bir sosyal medya platformu olan Twitter üzerinden analiz etmektedir. Çalışmada, bakanlıkların 2019 yılında paylaştıkları toplam 8883 adet tweet incelenerek, kurumların bu tweetleri hangi amaçlarla paylaşıldığı belirlenmeye çalışılmıştır.

With the widespread use of the Internet, internet-based applications and software have developed and diversified. As a result of this development, the internet has become more than a unilateral information sharing network and has become a platform where people and institutions interact and share information eachother. Social media has emerged as a reflection of this situation. The use of social media has increased considerably since the beginning of the 2000s. In recent years, government agencies have become active users of social media. This study analyzes the social media usage of ministers in Turkey on the scope of Twitter which is a leading social media platform. In this study, a total of 8883 tweets shared by the ministries in 2019 were examined and the purpose of the sharing was tried to be determined.

  • BERGQUIST, Magnus, LJUNGBERG, Jan, REMNELAND, Björn ve ROLANDSSON, Bertil (2017), “From e-Government to e-Governance: Social Media And Public Authorities Legitimacy Work”, Proceedings of The 25th European Conference on Information Systems (ECIS), ss.858-872.
  • BERTOT, John Carlo, JAEGER, Paul T. ve HANSEN, Derek L. (2012), “The Impact of Polices on Government Social Media Usage: Issues, Challenges, And Recommendations”, Government Information Quarterly, S.29, ss.30-40.
  • BRAINARD, Lori A. ve MCNUTT, John G. (2010), “Virtual Government - Citizen Relations: Informational, Transactional or Collaborative?”, Administration & Society, S.42(7), ss.836-858.
  • CHO, Seong Eun ve PARK, Han Woo (2012), “Government Organizations’ Innovative Use of The Internet: The Case of The Twitter Activity of South Korea’s Ministry For Food, Agriculture”, Forestry And Fisheries, Scientometrics, S.90, ss.9-23.
  • CHUN, Soon Ae, SHULMAN, Stuart, SANDOVAL, Rodrigo ve HOVY, Eduard (2010), “Government 2.0: Making Connections Between Citizens, Data And Government”, Information Polity, S.15, ss.1-9.
  • ÇİLDAN, Cihan, ERTEMİZ, Mustafa, KÜÇÜK, Evren, TUMUÇİN, H. Kaan ve ALBAYRAK, Duygu (2012), “Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü”, Akademik Bilişim 2012 Konferansı Bildiriler Kitabı, 1 Şubat 2012 - Uşak, ss.1-9.
  • GÖÇOĞLU, Volkan (2014). “Kamu Politikası ve Sosyal Medya İlişkisi”, Yüksel Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • KHAN, Gohar Feroz, YOON, Ho Young ve PARK, Han Woo (2014a), “Social Media Communication Strategies of Government Agencies: Twitter Use in Korea And The USA”, Asian Journal of Communication, S.24(1), ss.60-78.
  • KHAN, Gohar Feroz, YOON, Ho Young ve PARK, Han Woo (2014b), “From e-Government to Social Government: Twitter Use By Korea’s Central Government”, Online Information Review, S.38(1), ss.95-113.
  • MCDERMOTT, Patrice (2010), “Building Open Government”, Government Information Quarterly, S.27, ss.401-413.
  • MCNUTT, Kathleen (2012), “Social Media & Government 2.0”, Johnson-Shoyama Graduate School of Public Policy, University of Regina.
  • O’REILLY, Tim (2007), “What Is Web 2.0: Design Patterns And Business Models for The Next Generation of Software”, Communications & Strategies, S.65(1), ss.17-37.
  • OSBORNE, David ve GAEBLER, Ted (1992), Reinventing Government: How the Entrepreneurial Spirit is Transforming The Public Sector, Plume, New York.
  • ROOKSBY, John ve SOMMERVILLE, Ian (2012), "The Management and Use of Social Network Sites in a Government Department", Computer Supported Cooperative Work, S.21, ss.397-415.
  • TAVŞANCIL, Ezel ve ASLAN, Esra (2001), İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, Epsilon Yayınları, İstanbul.
  • WHITE HOUSE (2009), "Memorandum on Transparency And Open Government", Available, http://edocket.access.gpo.gov/2009/pdf/E9-1777.pdf (Erişim Tarihi: 20.07.2019).
Primary Language tr
Subjects Social Sciences, Interdisciplinary
Journal Section Articles
Authors

Orcid: 0000-0002-7036-2416
Author: Volkan GÖÇOĞLU (Primary Author)
Institution: AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ, DİNAR UBYO
Country: Turkey


Dates

Publication Date : September 30, 2019

Bibtex @research article { mana600666, journal = {Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi}, issn = {2636-8048}, address = {}, publisher = {Mehmet MECEK}, year = {2019}, volume = {2}, pages = {422 - 444}, doi = {10.33712/mana.600666}, title = {Türkiye’de Merkezi Yönetimin Sosyal Medya Kullanımı: Bakanlıkların Twitter Hesapları Üzerine Bir Analiz}, key = {cite}, author = {GÖÇOĞLU, Volkan} }
APA GÖÇOĞLU, V . (2019). Türkiye’de Merkezi Yönetimin Sosyal Medya Kullanımı: Bakanlıkların Twitter Hesapları Üzerine Bir Analiz. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi , 2 (2) , 422-444 . DOI: 10.33712/mana.600666
MLA GÖÇOĞLU, V . "Türkiye’de Merkezi Yönetimin Sosyal Medya Kullanımı: Bakanlıkların Twitter Hesapları Üzerine Bir Analiz". Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi 2 (2019 ): 422-444 <https://dergipark.org.tr/en/pub/mana/issue/49147/600666>
Chicago GÖÇOĞLU, V . "Türkiye’de Merkezi Yönetimin Sosyal Medya Kullanımı: Bakanlıkların Twitter Hesapları Üzerine Bir Analiz". Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi 2 (2019 ): 422-444
RIS TY - JOUR T1 - Türkiye’de Merkezi Yönetimin Sosyal Medya Kullanımı: Bakanlıkların Twitter Hesapları Üzerine Bir Analiz AU - Volkan GÖÇOĞLU Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.33712/mana.600666 DO - 10.33712/mana.600666 T2 - Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 422 EP - 444 VL - 2 IS - 2 SN - 2636-8048- M3 - doi: 10.33712/mana.600666 UR - https://doi.org/10.33712/mana.600666 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi Türkiye’de Merkezi Yönetimin Sosyal Medya Kullanımı: Bakanlıkların Twitter Hesapları Üzerine Bir Analiz %A Volkan GÖÇOĞLU %T Türkiye’de Merkezi Yönetimin Sosyal Medya Kullanımı: Bakanlıkların Twitter Hesapları Üzerine Bir Analiz %D 2019 %J Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi %P 2636-8048- %V 2 %N 2 %R doi: 10.33712/mana.600666 %U 10.33712/mana.600666
ISNAD GÖÇOĞLU, Volkan . "Türkiye’de Merkezi Yönetimin Sosyal Medya Kullanımı: Bakanlıkların Twitter Hesapları Üzerine Bir Analiz". Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi 2 / 2 (September 2019): 422-444 . https://doi.org/10.33712/mana.600666
AMA GÖÇOĞLU V . Türkiye’de Merkezi Yönetimin Sosyal Medya Kullanımı: Bakanlıkların Twitter Hesapları Üzerine Bir Analiz. Yönetim Akademisi. 2019; 2(2): 422-444.
Vancouver GÖÇOĞLU V . Türkiye’de Merkezi Yönetimin Sosyal Medya Kullanımı: Bakanlıkların Twitter Hesapları Üzerine Bir Analiz. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi. 2019; 2(2): 444-422.