Bu çalışmada amaç; Düzce Teknik Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik becerilerini uygulama ve gözleyebilme düzeylerini belirlemektir. Araştırmada, survey yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, Düzce Teknik Eğitim Fakültesi Elektrik, Yapı ve Mobilya-Dekorasyon Öğretmenliği Bölümleri son sınıf öğrencileri üzerinde yapıldı. Öğretmenlik uygulaması dersinde kullanılan öğretmenlik becerileri ölçeği esas alınarak öğretmen adaylarıyla birlikte toplam 39 beceri belirlendi. Bunlardan üç ayrı ölçek oluşturuldu. Her ölçekte 15 beceri yer aldı. Öğretmen adaylarının yapmış oldukları ders sunuları, bu ölçekler kullanılarak araştırmacı ve diğer öğretmen adayları tarafından gözlenerek gözlem formları dolduruldu. Toplanan veriler SPSS programı kullanılarak analiz edildi. Araştırmacı tarafından yapılan gözlemlerin analizi sonucunda öğretmen adaylarının öğretmenlik becerilerini uygulama ve gözleme düzeyleri ortaya konuldu. Öğretmen adaylarının öğretmenlik davranışlarını uygulama ve gözleme düzeyleri arasındaki fark için t testi yapıldı. Analiz sonucunda öğretmen adaylarının öğretmenlik davranışlarını uygulama ve gözleme düzeylerinde 39 davranıştan 21 davranış açısından anlamlı farklılık olduğu görüldü
The aim of this study is to determine levels of observation and practice for self teaching skills of senior student teachers at educational departmants in Düzce Technical Education Faculty. Survey method was used in this study. Since all senior students involved in the survey there was no need for sampling. There are a total of thirty-nine skills such as subject matter, planing, instructural proceses, classroom administration, communication, and evaluation by taking an account of teacher skills measurement in teaching practice course. Reascher of this study and students in the classroom observed the presentation of each student and filled the scale form. Data obtained from this observation were analyzed using stastistic program called SPSS. Two aspect from these results come out. One is levels of practice teaching skills of the students obtained by the author. The other is levels of student teachers observation ability in teaching skills.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 8 Issue: 16 |