Değişen dünyanın gelişen bir mesleği olarak halkla ilişkiler hakkında kavramsal çerçevesini oluşturabilecek pek çok tanım yapılmıştır. Bir çok açıdan benzerlik gösteren bu tanımların incelenmesinden sonra IPRA (Uluslar arası Halkla İlişkiler Derneği), Dr. Rex Harlow’un tanımını ‘iyi bir tanım’ olarak nitelendirmiştir. Buna tanıma göre halkla ilişkiler “organizasyon ile hedef kitleleri arasında karşılıklı anlayış, kabul görme, işbirliği ve iletişimin sağlanıp sürdürülmesine yardım eden, sorunların ve konuların yönetimiyle ilgili, yönetimi kamuoyu konusunda sürekli bilgilendirerek ona karşı duyarlı olmasına yardımcı olan, yönetimin kamuoyu yararına hizmet etme sorumluluğunu tanımlayıp vurgulayan, eğilimlerin önceden saptanmasına yardımcı olmak için erken bir uyarı sistemi görevi yaparak yönetimin değişikliğe ayak uydurmasına ve değişiklikten yararlanmasına yardım eden, araştırma yöntemleri ile sağlıklı ve etik ilkelere uygun iletişim tekniklerinden birincil araçlar olarak yararlanan özgün bir yönetim fonksiyonudur” (Sjöberg, 1998: 53). Tanım aslında halkla ilişkiler alanından yapılan pek çok tanımın öncüllerini bünyesinde barındırmaktadır. Ancak konumuz itibarı ile “…hedef kitleler arasındaki…” bölümü dikkate değerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 6 Issue: 12 |