Topluluga i§tirak: etmeye niyet eden bir Devlet icin, Toplulugun cevre
politikast iki ce§it tedbirler grubuna Mliinebilir: Birincisini Toplulugun serbest
bir bicimde degi§tirebilecegi tedbirler (Bu, Toplulugun kendi mevzuatmdan
olan, cogunlukla direktiflerde kendisini gl.>sterir. Bu mevzuat Toplulugun
taraf oldugu uluslararast anla§malardan kaynaklanan yukumliiliiklerin
bir sonucu degildir.) ve ikincisini Toplulugun degi§tirmede serbest olmadtgt
tedbirler olu§turur (uygulamada, Toplulugun taraf oldugu uluslararast anla§malar
ve onlara yururliik kuvveti veren Topluluk tedbirleri). Bu aynm l.>nemlidir,
cunku Topluluga uye olmak: niyetinde olan bir devlet, eger gereksinirn
duyuyorsa, kendisine, Toplulugmt kendi kabul etmi§ oldugu mevzuatt ic hukukuna
aktarmast icin liizumlu olan tedbirleri almasma olanak: verecek bir
geci§ dl.>neminin tanmmasmt miizakereler strasmda talep etmeyi dii§iinebilir.
Bununla birlikte, Topluluk herhangi bir uluslararast anla§maya taraf oldugunda,
anla§mamn hiikumleri (anla§mada aksine bir hiikiim olmadtkca) kendiliginden,
yeni uye olmu§ devleti de kapsayacak §ekilde, zaman zaman, TopluIugun
rum tilkeleri uzerinde tatbik edilir. Topluluk, sl.>zkonusu anla§ma
htikiimleri uyannca kendisine dii§en yukiimliiliikleri ya Topluluk mevzuati
yolu ile ya da tiim Oye Devletlerin anla§ma hiikiimlerinin yerine getirilmesini
temin etmek icin gerekli diizenlemeleri yapmalarmt saglayarak yahut da
klsmen bu yolu klsmen digerini kullanarak: yerine getirebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 28, 1991 |
Published in Issue | Year 1991 |