Research Article
BibTex RIS Cite

AVRUPA BİRLİĞİ’NDE GÜÇLER AYRILIĞI Ulusal Karar Alma Mekanizması’ndan Uluslarüstü Karar Alma Mekanizması’na Etkiler

Year 2012, Volume: 20 Issue: 2, 1 - 21, 25.12.2012
https://doi.org/10.29228/mjes.117

Abstract

AB’ne üye devletlerdeki yüksek orandaki çıkar çatışması ve AB kurumlarının
karar almadaki etkili gücü artırma çabaları, kalıcı düzeltme ve değişiklikler altında
AB’deki güçler ayrılığı sürecini karmaşıklaştırmaktadır. AB’deki normatif ve siyasi
sistemdeki ilişkiler, mutlaka aday ülkelerin oransal olarak zayıflama durumuna yol
açan Avrupa Komisyonu’nu güçlenmesinde, (ve tersinin) her zaman sıfır sonucuna
varmamaktadır. Siyasi karar alma ve normative düzenleme sistemini dengeleme,
kalıcı güçlü ekollerin eleştirisi altında, AB’de güçler ayrılığı paradigmasını
belirsizleştirmekte ve zorlaştırmaktadır. AB’deki siyasi ve normative sistemde
bulunan kurumsallaşmış dengelemeyi anlamak için AB kurumları içindeki oy güç
dengesini, AB kurumları arasındaki interaktif ilişkileri ve AB üye devletlerinin
ulusal kurumları ve AB kurumları arasındaki iletişimleri de düşünmek önemlidir.
Bu süreçler, AB kurumlarında ve AB üye devletlerin siyasi elitlerinde gelişen
AB’deki güçlü bürokrasi içinde karmaşık bir ilişki yaratmaktadır. Bu ilişkinin, AB
içindeki güçler ayrılığının doğasına ve AB üye devletlerim egemenlik yapısına
yönelik güçlü etkileri vardır.

References

  • Schmidh, V. (2010). ‘Democracy and Legitimacy in the European Union Revisited, KFG The Transformative Power of Europe’, KFG Working Paper Series, No. 21. Berlin: Freie Universität Berlin.
  • Wallace, H., Wallace, W. & Pollack, M.A. (2005). Policy-Making in the European Union. Oxford, New York: Oxford University Press.

AVRUPA BİRLİĞİ’NDE GÜÇLER AYRILIĞI Ulusal Karar Alma Mekanizması’ndan Uluslarüstü Karar Alma Mekanizması’na Etkiler

Year 2012, Volume: 20 Issue: 2, 1 - 21, 25.12.2012
https://doi.org/10.29228/mjes.117

Abstract

High degree conflict of interest of the EU member states and efforts of the EU institutions to increase their influential power in decision making, makes the process of allocation of power in the EU extremely complex process which is under permanent modifications and changes. Relations between the normative and political system in EU does not always lead to zero result in the strengthening of the European Community that necessarily leads to a proportional weakening position of the member states and "vice-versa". Balancing the system of political decision making and normative regulation makes paradigm of allocation of power in the EU ambiguous and challenging, that is under permanent strong scholar’s criticism. For understanding institutionalized balancing between the political and normative system in the EU, is important to consider voting power balance within the EU institutions, interactive relationship between the EU institutions, and communications between EU institutions and national institutions of the EU member states, as well. These processes create the complex relationship between the powerful bureaucracy of the EU, which is developing in the EU institutions, and political elites of EU member states. This relationship has strong influence on the nature of the allocation of power within EU and nature of sovereignty of EU member states.

References

  • Schmidh, V. (2010). ‘Democracy and Legitimacy in the European Union Revisited, KFG The Transformative Power of Europe’, KFG Working Paper Series, No. 21. Berlin: Freie Universität Berlin.
  • Wallace, H., Wallace, W. & Pollack, M.A. (2005). Policy-Making in the European Union. Oxford, New York: Oxford University Press.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Nedzad S. Basic This is me

Publication Date December 25, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 20 Issue: 2

Cite

APA Basic, N. S. (2012). AVRUPA BİRLİĞİ’NDE GÜÇLER AYRILIĞI Ulusal Karar Alma Mekanizması’ndan Uluslarüstü Karar Alma Mekanizması’na Etkiler. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi, 20(2), 1-21. https://doi.org/10.29228/mjes.117
AMA Basic NS. AVRUPA BİRLİĞİ’NDE GÜÇLER AYRILIĞI Ulusal Karar Alma Mekanizması’ndan Uluslarüstü Karar Alma Mekanizması’na Etkiler. MJES. December 2012;20(2):1-21. doi:10.29228/mjes.117
Chicago Basic, Nedzad S. “AVRUPA BİRLİĞİ’NDE GÜÇLER AYRILIĞI Ulusal Karar Alma Mekanizması’ndan Uluslarüstü Karar Alma Mekanizması’na Etkiler”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 20, no. 2 (December 2012): 1-21. https://doi.org/10.29228/mjes.117.
EndNote Basic NS (December 1, 2012) AVRUPA BİRLİĞİ’NDE GÜÇLER AYRILIĞI Ulusal Karar Alma Mekanizması’ndan Uluslarüstü Karar Alma Mekanizması’na Etkiler. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 20 2 1–21.
IEEE N. S. Basic, “AVRUPA BİRLİĞİ’NDE GÜÇLER AYRILIĞI Ulusal Karar Alma Mekanizması’ndan Uluslarüstü Karar Alma Mekanizması’na Etkiler”, MJES, vol. 20, no. 2, pp. 1–21, 2012, doi: 10.29228/mjes.117.
ISNAD Basic, Nedzad S. “AVRUPA BİRLİĞİ’NDE GÜÇLER AYRILIĞI Ulusal Karar Alma Mekanizması’ndan Uluslarüstü Karar Alma Mekanizması’na Etkiler”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 20/2 (December 2012), 1-21. https://doi.org/10.29228/mjes.117.
JAMA Basic NS. AVRUPA BİRLİĞİ’NDE GÜÇLER AYRILIĞI Ulusal Karar Alma Mekanizması’ndan Uluslarüstü Karar Alma Mekanizması’na Etkiler. MJES. 2012;20:1–21.
MLA Basic, Nedzad S. “AVRUPA BİRLİĞİ’NDE GÜÇLER AYRILIĞI Ulusal Karar Alma Mekanizması’ndan Uluslarüstü Karar Alma Mekanizması’na Etkiler”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi, vol. 20, no. 2, 2012, pp. 1-21, doi:10.29228/mjes.117.
Vancouver Basic NS. AVRUPA BİRLİĞİ’NDE GÜÇLER AYRILIĞI Ulusal Karar Alma Mekanizması’ndan Uluslarüstü Karar Alma Mekanizması’na Etkiler. MJES. 2012;20(2):1-21.