21. yiizyzlda kiireselle!Jme kapsammda, her bireyin bir veya birden fazla
yabancz dil ogrenmesi ve konu!jup yazabilmesi temel bir zorunluluk haline
gelmektedir. Tiirkiye 'nin de iiyesi oldugu Avrupa Konseyi tarafindan
geli!jtirilmi!} alan Avrupa Ortak Dil Kriteleriyle ve Avrupa Dil
Porifolyosu 'nun uygulamalarma yabancz dil egitimi alamnda
rastlanmaktadzr. Bu ara!}tzrmamn problem ciimlesi !JU !}ekilde verilebilir:
"Giiniimiizde Avrupa Dil Porifolyosuyla Tiirkiye 'de ilk ve ortaogretim
kademelerindeki yabancz dil egitimi 9all!}malan naszl bir geli!}me takip
etmektedir?" Bu ara!jtzrmamn amacz ise !JU !}ekilde a9zklanabilir: "21.
yiizyzlda Avrupa Dil Porifolyosu 'nun Tiirkiye 'de ilk ve ortaogretim
kademelerindeki yabancz dil egitimini naszl etkilenmektedir. Bu ara!}tlrmada
yontem olarak litteratiir tarama yontemi uygulanmz!}tlr. Bu yontemde konu
ile ilgili daha onceden yazzlml!J alan ulusal ve uluslararasz yiiksek lisans ve
doktora tezleri, kitaplar, makaleler, bildiriler ve 9e!}itli 9all!}malar
incelenmi!} ve toplu sentezleri olu!jturulmu!jtur. Bu ara!jtzrmamn sonu9lan
9er9evesinde Tiirkiye 'deki yabancz dil egitimi alamnda Avrupa Dil
Porifolyosu 'nun onemi ve katkzlarmdan bahsedilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 18 Issue: 1&2 |