Research Article
BibTex RIS Cite

POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ

Year 2011, Volume: 19 Issue: 2, 55 - 72, 25.12.2011
https://doi.org/10.29228/mjes.138

Abstract

Makale, Polonya’daki mobil iletişim pazarını ve bu pazarın güncel değişim
trendlerini tanımlamaktadır. Bu pazarın temel ve güncel özelliklerini göstermek için
mevcut en yeni verilerin bir kısmı kullanılmıştır. En önemli özellik, her bir 100
mukim başına kullanılan aktif sim kartlarının sayısı ile ölçülen dinamik büyümedir.
Bu pazar üç operatörün eğemenliğiyle karakterize edilmektedir. Her biri ortalama
%30 ile yaklaşık olarak aynı pazar payına sahiptir. Mevcut oligopolistik yapıya rağmen 2006 yılından bu yana Polonya mobil iletişim pazarına kendi ağlarını
kuran yeni firma ve sanal operatörlerin girişi görülmektedir.
Bunun ardından, makale, kendi ağını kuran yeni bir operatörün (Play firması)
artan pazar payına ve şirketin iş stratejisine odaklanmaktadır. Ayrıca, sanal
operatörlerin görece zayıf pozisyonları da ortaya konulmaktadır.
Sonuç olarak, Polonya mobil iletişim pazarının bazı temel özellikleri
tanımlanmaktadır. Bu özellikler, genel olarak, Polonya’daki mobil telefonculuğun
gelişim yönünün Polonya telekomünikasyon pazarının rekabetçi yapısının
güçlendirilmesine katkı sağladığına işaret etmektedir.

References

  • Kaplan, R.S., Norton, D.P. (2001). Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. Wydawnictwo. Naukowe PWN. Warszawa 2001, p. 24;
  • Kleer, J. (2006). Globalizacja a państwo narodowe i usługi publiczne. Polska Akademia Nauk. Kancelaria PAN. Komitet Prognoz „Polska 2000 plus”. Warszawa 2006, p. 20;
Year 2011, Volume: 19 Issue: 2, 55 - 72, 25.12.2011
https://doi.org/10.29228/mjes.138

Abstract

References

  • Kaplan, R.S., Norton, D.P. (2001). Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. Wydawnictwo. Naukowe PWN. Warszawa 2001, p. 24;
  • Kleer, J. (2006). Globalizacja a państwo narodowe i usługi publiczne. Polska Akademia Nauk. Kancelaria PAN. Komitet Prognoz „Polska 2000 plus”. Warszawa 2006, p. 20;
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Maciej Czaplewski This is me

Maciej Czaplewskı This is me

Publication Date December 25, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 19 Issue: 2

Cite

APA Czaplewski, M., & Czaplewskı, M. (2011). POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi, 19(2), 55-72. https://doi.org/10.29228/mjes.138
AMA Czaplewski M, Czaplewskı M. POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ. MJES. December 2011;19(2):55-72. doi:10.29228/mjes.138
Chicago Czaplewski, Maciej, and Maciej Czaplewskı. “POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 19, no. 2 (December 2011): 55-72. https://doi.org/10.29228/mjes.138.
EndNote Czaplewski M, Czaplewskı M (December 1, 2011) POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 19 2 55–72.
IEEE M. Czaplewski and M. Czaplewskı, “POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ”, MJES, vol. 19, no. 2, pp. 55–72, 2011, doi: 10.29228/mjes.138.
ISNAD Czaplewski, Maciej - Czaplewskı, Maciej. “POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 19/2 (December 2011), 55-72. https://doi.org/10.29228/mjes.138.
JAMA Czaplewski M, Czaplewskı M. POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ. MJES. 2011;19:55–72.
MLA Czaplewski, Maciej and Maciej Czaplewskı. “POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi, vol. 19, no. 2, 2011, pp. 55-72, doi:10.29228/mjes.138.
Vancouver Czaplewski M, Czaplewskı M. POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ. MJES. 2011;19(2):55-72.