Loading [a11y]/accessibility-menu.js
BibTex RIS Kaynak Göster

SUMMARY

Yıl 2008, Cilt: 27 Sayı: 27, 119 - 134, 20.12.2013

Öz

The main purpose of the research was to determine the proficiency level of the music
teachers working at the primary and secondary schools subordinated to the Ministry of
Education considering the views and assessments of the other teachers officiating in
the relevant field. This study was based on a survey method. The population of the research
involved music teachers who are appointed at the primary and secondary schools under the
Ministry of Education in Istanbul and the sample consisted of 92 music teachers selected
from 55 state and private schools within the same county. The data were collected by an
instrument namely, ‘The Professional Competence Survey for Music Teachers’ developed
by the researcher in the light of ‘Special Field Adequacies within the Sustaining Project of
Formal Education’. The survey includes 10 sub-competency fields and 47 statements. In
order to analyze the data collected, percentage and frequency analysis were performed. The
results representing the survey are as follows: The outcomes carried by the survey suggest
that music teachers are professionally competent with audio, i.e. ear training when compared
to their vocal training adequacy. However, it is also worth mentioning that they have a lack
of technical perfection or capability. In terms of instrumental training proficiency, the results
indicate that those working in this field mastered playing any of the school instruments,
notwithstanding they were less proficient in playing the piano effectively. However, music
teachers are considered to be highly accomplished at directing ‘mono-chorus studies’ while
they are poor at the level of directing a ’polyphonic chorus’ as far as the relevant data is
concerned. Similarly, with respect to the criterion including professional competence by
‘musical creativity’, namely ‘productive skills’, the fact that the above instructors failed
to be adequate was also underlined. According to the results it is understood that music
teachers not only failed to know about ‘teaching through special teaching methods’ but
also had some deficiencies in the field of ‘mastery of material development’ plus ‘using
technological equipments during the instruction.
Key words: Teacher competency, music teacher, music competency

Kaynakça

  • TEDEP, Temel Eğitime Destek Projesi (2003). MEB, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü.
  • Yöndem, S. ve Öztosun, Ö. (2004). Müzik Öğretmenlerinin Mesleki Yeterliklerine ve Müziksel Birikimlerine Bakış Açılarının Bazı Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi, 19242004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.

MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2008, Cilt: 27 Sayı: 27, 119 - 134, 20.12.2013

Öz

Araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarında
çalışmakta olan müzik öğretmenlerinin düşüncelerine göre, alanda görev yapan müzik
öğretmenlerinin sahip oldukları mesleki alan yeterlik seviyelerini belirlemektir. Bu
araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul ilinde MEB’e
bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarında çalışmakta olan müzik öğretmenleri, örneklemini
ise 55 özel ve devlet eğitim kurumundan ulaşılabilen 92 müzik öğretmeni oluşturmuştur.
Araştırmada veri toplamak amacı ile Temel Eğitime Destek Projesi’nden yola çıkılarak
hazırlanan “Müzik Öğretmenleri Mesleki Yeterlik Anketi” kullanılmıştır. Anket, 10 yeterlik
alanı ve 47 önermeden oluşmaktadır. Anketten elde edilen verileri analiz etmek için frekans
ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre: Kulak eğitimi yeterlik
alanında, müzik öğretmenlerinin kulak eğitimi yeterliklerine sahip oldukları, ses eğitimi
yeterlik alanında, müzik öğretmenlerinin, yeterli oldukları fakat bununla birlikte teknik açıdan
eksiklikleri olduğu görülmektedir. Çalgı eğitimi yeterlik alanında, müzik öğretmenlerinin,
piyanoyu etkin bir şekilde kullanamadıkları, bununla birlikte müzik öğretmenlerinin okul
çalgılarından herhangi birini yeterli düzeyde kullanabildikleri görülmektedir. Ancak, çalgı
topluluğunda çalma ve çalgı topluluğu yönetme yeterliklerinde eksiklikler bulunmaktadır.
Toplu söyleme ve toplu çalma yeterlik alanında, müzik öğretmenlerinin tek sesli koro
oluşturma ve çalıştırmada yeterli olduğu ancak çok sesli koro çalıştırma yeterliğinde
yüksek seviyede olmadığı anlaşılmaktadır. Müzikal yaratıcılık yeterlik alanında, müzik
öğretmenlerinin üretkenliğe yönelik yeterliklerde yetersiz kaldıkları görülmektedir. Özel
öğretim yöntemleri ile müzik öğretimi yapma yeterlik alanında, müzik öğretmenlerinin,
özel öğretim yöntemlerini bilmedikleri ve kullanmadıkları; genel müzik bilgisi ve kültürü
yeterlik alanında, müzik öğretmenlerinin yeterli oldukları; teknoloji kullanımı ve materyal
geliştirme yeterlik alanlarında, yeterli olmakla beraber eksikliklerinin olduğu görülmektedir.

Kaynakça

  • TEDEP, Temel Eğitime Destek Projesi (2003). MEB, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü.
  • Yöndem, S. ve Öztosun, Ö. (2004). Müzik Öğretmenlerinin Mesleki Yeterliklerine ve Müziksel Birikimlerine Bakış Açılarının Bazı Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi, 19242004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pınar Gündoğdu Bu kişi benim

Jale Deniz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 27 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Gündoğdu, P., & Deniz, J. (2013). MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 27(27), 119-134.