The fast devolopment of technology and knowledge systems leads to differenetiation in knowledge, skills, and attitudes of the teacher candidates. The teacher training programs have been changing continuously in terms of achieving the target features of an ideal teacher
within the contemporary world.
İn this study it is aimed to investigate and compare the teacher training programs of primary education in different aspects.
Key Words: Primary Education, Primary School, Teacher Training, Education Programme
Teknoloji ve bilgi sistemlerinin büyük bir hızla gelişmesi, öğretmen adaylarından
beklenen bilgi, beceri ve tutumları da farklılaştırmaktadır. Öğretmen adaylarının gelişen çağa
ayak uydurabilmesi, mesleğin gerektirdiği özellikleri kazanabilmesi bağlamında öğretmen
yetiştiren kurumların programları da geçmişten günümüze sürekli olarak değişime uğramıştır.
Bu çalışmada, geçmişten günümüze, ilköğretimin birinci kademesine sınıf öğretmeni
yetiştiren okulların programlarının çeşitli yönlerden analiz edilmesi ve karşılaştırılması
amaçlanmıştır.
Primary Language | en. |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2013 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 13 Issue: 13 |