BibTex RIS Cite

The Analysis and Comparison of The Teacher Trainning Programs of Primary Education

Year 2001, Volume: 13 Issue: 13, 1 - 10, 20.12.2013

Abstract

The fast devolopment of technology and knowledge systems leads to differenetiation in knowledge, skills, and attitudes of the teacher candidates. The teacher training programs have been changing continuously in terms of achieving the target features of an ideal teacher
within the contemporary world.
İn this study it is aimed to investigate and compare the teacher training programs of primary education in different aspects.
Key Words: Primary Education, Primary School, Teacher Training, Education Programme

 

İlköğretimin Birinci Kademesinde Sınıf Öğretmeni Yetiştiren Okulların Programlarının Analizi ve Karşılaştırılması The Analysis and Comparison of the Teacher Trainning Programs of Primary Education

Year 2001, Volume: 13 Issue: 13, 1 - 10, 20.12.2013

Abstract

Teknoloji ve bilgi sistemlerinin büyük bir hızla gelişmesi, öğretmen adaylarından
beklenen bilgi, beceri ve tutumları da farklılaştırmaktadır. Öğretmen adaylarının gelişen çağa
ayak uydurabilmesi, mesleğin gerektirdiği özellikleri kazanabilmesi bağlamında öğretmen
yetiştiren kurumların programları da geçmişten günümüze sürekli olarak değişime uğramıştır.
Bu çalışmada, geçmişten günümüze, ilköğretimin birinci kademesine sınıf öğretmeni
yetiştiren okulların programlarının çeşitli yönlerden analiz edilmesi ve karşılaştırılması
amaçlanmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language en.
Journal Section Articles
Authors

Sefer Ada This is me

Publication Date December 20, 2013
Published in Issue Year 2001 Volume: 13 Issue: 13

Cite

APA Ada, S. (2013). İlköğretimin Birinci Kademesinde Sınıf Öğretmeni Yetiştiren Okulların Programlarının Analizi ve Karşılaştırılması The Analysis and Comparison of the Teacher Trainning Programs of Primary Education. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(13), 1-10.