In this paper, the necessity of reorganization in Turkish higher education programmesis argued and offered to have coordination between the same undergraduate and graduate programmes in order to have some common courses. In different universities, same departmants must have same basic curriculum, course titles and credit numbers must be equivalence. Some curriculums in university departmants must be reorganized according to international standarts.
Key Words : Higher Education Curriculum, Reorganization in Higher Education
Bu makale Türk yükseköğretim programlarının yeniden yapılandırılmasına
duyulan ihtiyaç tartışılmakta, aynı veya benze lisans ve lisans üstü programlarının temel
derslerinin ve kredi saatlerinin ortak olması için aralarındaki işbirliğinin artırılması
önerilmekte ve Yüksek Öğretim Kurulunun bölümler arasında eşgüdüm sağlaması
gerektiğine işaret edilmektedir.
Üniversitelerdeki bölümlerin ders konuları ve kredi/saatleri bakımından uluslar
arası standartlara göre yeniden düzenlenmesi gerektiği tartışılmaktadır.
Birincil Dil | en. |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 13 Sayı: 13 |