BibTex RIS Cite

Are Physics Students Algoritmic Problem Solvers or Conceptual Thinkers?

Year 2001, Volume: 14 Issue: 14, 63 - 72, 20.12.2013

Abstract

In this study, Total 80 students in fourth class of Physics Department at Faculty of Education, Atatürk University participated in to the study which investigated to understand if physics students are algoritmic problem solvers or conceptual thinkers.The students were given five pairs of questions which had been selected from the subject matters taught in the first seven semestres. And the students were asked to solve the problems using the methods they were previously provided. The “bright” students wanted to understand “why” of physics and they preferred to solve problems using concepts rather than algoritmic problem solving.
Key Words: Algorithm, Conceptual thinkers, Education

Fizik Öğrencileri, Algoritmik Problem Çözücüler midir Yoksa Kavramsal Düşünürler mi?

Year 2001, Volume: 14 Issue: 14, 63 - 72, 20.12.2013

Abstract

Bu çalışmada, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Fizik Eğitimi
Anabilim Dalı, 8. Yarıyıl öğrencilerinden seksen kişilik bir öğrenci grubuna, ilk yedi yarıyılda
okutulan derslerden seçilmiş beş konu ile ilgili olarak, beş çift problem sorulmuş ve önceden
kendilerine verilmiş olan yöntemlerden birisini kullanarak problemlerin çözümü istenmiştir.
Bu öğrencilerden “yetenekli, zeki”olanların, fiziğin nasılından daha çok niçinini arzu ederek,
algoritmik problem çözmekten ziyade, kavramlarla ilgilenerek problemleri çözmeye
çalıştıkları gözlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language en.
Journal Section Articles
Authors

Bahattin Düzgün This is me

Sabriye Seven This is me

S. İşık Aytaş This is me

Publication Date December 20, 2013
Published in Issue Year 2001 Volume: 14 Issue: 14

Cite

APA Düzgün, B., Seven, S., & Aytaş, S. İ. (2013). Fizik Öğrencileri, Algoritmik Problem Çözücüler midir Yoksa Kavramsal Düşünürler mi?. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(14), 63-72.