BibTex RIS Kaynak Göster

Altıncı Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarına UlaşmaDüzeylerine Yönelik Öğrenci Görüşleri

Yıl 2011, Cilt: 34 Sayı: 34, 5 - 23, 25.12.2013

Öz

Altıncı Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarına UlaşmaDüzeylerine Yönelik Öğrenci Görüşleri

Kaynakça

  • Akengin, H. ve Demirsoy, M. (2009). 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ilişkin görüşleri. IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA.
  • Cohen, L. & Manion, L. (1997). Research methods in education (4th edition). Newyork: Routledge.
  • Demirel, A. (2006). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: PegemA.
  • Doğanay, A. (2005). Sosyal bilgiler öğretimi. C. Öztürk, ve D. Dilek (Der.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: PegemA.
  • Ersoy, A. Figen, ve Kaya, E. (2009). Sosyal bilgiler dersi öğretim programının (2004) uygulama sürecine ilişkin öğrenci görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1): 71-86.
  • Gömleksiz, M. N. ve Kan, A. Ü. (2007). Yeni sosyal bilgiler dersi öğretim programının araştırma, iletişim ve Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanma becerilerini kazandırmadaki etkililik düzeyine ilişkin öğrenci görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2): 135-162.
  • Güven, B. ve Alp, S. (2008). Yeni sosyal bilgiler dersi öğretim programının kazanımlarına yönelik öğretmen görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 177: 153-165.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • MEB. (2009). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı (Revize Edilmiş), www.meb.gov.tr adresinden 11.11.2010 tarihinde edinildi.
  • Moore, K. D. (2001). Classroom teaching skills (5th editon). New York: McGraw Hill.
  • Öztürk, C. (2009). Sosyal bilgiler: Toplumsal yaşama disiplinlerarası bir bakış. C. Öztürk (Der.), Sosyal bilgiler öğretimi demokratik vatandaşlık eğitimi. Ankara: PegemA.
  • Sağlam, H. İ. (2011). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin görüşleri ışığında sosyal bilgiler dersinin amaçlarına erişim düzeyinin incelenmesi. İlköğretim Online 10(1) 273-284. www. ilkogretim-online.org.tr adresinden 25.04.2011 tarihinde edinildi.
  • Safran, M. (2008). Sosyal bilgiler öğretimine bakış. B. Tay ve A. Öcal (Der.), Özel öğretim yöntemleriyle sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: PegemA.
  • Stephen, J. F. ve Ness, D. (2005). Encyclopedia of education and human development, volume 2, New York: M. E. Sharpe, Inc.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.

Students’ Opinions about Reaching Levels of 6th Grade Social Studies Course Attainments

Yıl 2011, Cilt: 34 Sayı: 34, 5 - 23, 25.12.2013

Öz

The aim of this study is to determine reaching levels of students on 6th grade social studies course attainments through their opinions. The research is descriptive study in the survey model. The sample of the research was comprised of 278 students at 7th grade in 2009-2010 academic year. Data was collected with the questionnaire of 35 items which was developed by researchers and the research supported with the open-ended questions. As a result of research; it was determined that students had positive point of views towards the social studies course, they like the course and described it easy, funny and enjoyable and they thought that the course contributed them to being good citizens. Most of the students expressed that they largely reached the 6th grade attainments. However, according to the data obtained from students, it was found that they had difficulties about creating case-concept-generalization linkage, defining the geographical position of our country on the map, describing location and landforms impact on the climate, realize the interaction between of the first civilizations lived in Anatolia, suggest investment and marketing project taking into account Turkey’s geographical features, explaining our country’s relationship with other countries with the understanding of Atatürk’s foreign policy, general features of the first Turks states and first Muslim Turks states and the historical development of democracy.
Key words: Social studies, students’ opinions, students’ attainments, elementary, geography, history.

Kaynakça

  • Akengin, H. ve Demirsoy, M. (2009). 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ilişkin görüşleri. IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA.
  • Cohen, L. & Manion, L. (1997). Research methods in education (4th edition). Newyork: Routledge.
  • Demirel, A. (2006). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: PegemA.
  • Doğanay, A. (2005). Sosyal bilgiler öğretimi. C. Öztürk, ve D. Dilek (Der.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: PegemA.
  • Ersoy, A. Figen, ve Kaya, E. (2009). Sosyal bilgiler dersi öğretim programının (2004) uygulama sürecine ilişkin öğrenci görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1): 71-86.
  • Gömleksiz, M. N. ve Kan, A. Ü. (2007). Yeni sosyal bilgiler dersi öğretim programının araştırma, iletişim ve Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanma becerilerini kazandırmadaki etkililik düzeyine ilişkin öğrenci görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2): 135-162.
  • Güven, B. ve Alp, S. (2008). Yeni sosyal bilgiler dersi öğretim programının kazanımlarına yönelik öğretmen görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 177: 153-165.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • MEB. (2009). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı (Revize Edilmiş), www.meb.gov.tr adresinden 11.11.2010 tarihinde edinildi.
  • Moore, K. D. (2001). Classroom teaching skills (5th editon). New York: McGraw Hill.
  • Öztürk, C. (2009). Sosyal bilgiler: Toplumsal yaşama disiplinlerarası bir bakış. C. Öztürk (Der.), Sosyal bilgiler öğretimi demokratik vatandaşlık eğitimi. Ankara: PegemA.
  • Sağlam, H. İ. (2011). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin görüşleri ışığında sosyal bilgiler dersinin amaçlarına erişim düzeyinin incelenmesi. İlköğretim Online 10(1) 273-284. www. ilkogretim-online.org.tr adresinden 25.04.2011 tarihinde edinildi.
  • Safran, M. (2008). Sosyal bilgiler öğretimine bakış. B. Tay ve A. Öcal (Der.), Özel öğretim yöntemleriyle sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: PegemA.
  • Stephen, J. F. ve Ness, D. (2005). Encyclopedia of education and human development, volume 2, New York: M. E. Sharpe, Inc.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hamza Akengin Bu kişi benim

Gizem Bengiç Bu kişi benim

Kerem Çolak Bu kişi benim

Erkan Taş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 34 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Akengin, H., Bengiç, G., Çolak, K., Taş, E. (2013). Altıncı Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarına UlaşmaDüzeylerine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 34(34), 5-23.