Bu araştırmanın amacı,
ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin aile ilişkilerinin empatik eğilimlerine
etkisini incelemektir. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında İstanbul’da
bir devlet okulunda, 4. sınıfta okuyan öğrencilerle yapılmıştır. Öğrenciler,
143’ü kız, 149’u erkek olmak üzere, toplam 292 kişidir. Araştırmada,
öğrencilerin aile ilişkilerini ölçmek üzere Çocuklar İçin Aile İlişkileri
Ölçeği, empatik eğilimlerini ölçmek üzere KA-Sİ Çocuk ve Ergenler İçin
Empatik Eğilim Ölçeği, demografik bilgileri edinmek üzere ise kişisel bilgi
formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi
(ANOVA), Korelasyon Analizi ve Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, kız öğrencilerin duygusal ve bilişsel
empati düzeyleri ile engelleyici aile ilişki düzeyleri daha yüksek bulunmuştur.
Empatik eğilim ve aile ilişkilerinin, kardeş sayısına ve anne çalışma durumuna
göre farklılaşmadığı görülmüştür. Sonuç olarak, öğrencilerin aile ilişkileri,
empatik eğilimlerini etkilemektedir ve destekleyici aile ilişkisine sahip
öğrencilerin duygusal ve bilişsel empati düzeyleri artmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2018 |
Acceptance Date | June 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 48 Issue: 48 |