Öz
Beslenme okulöncesi çocuğunun sağlıklı gelişimi için önemli bir
faktördür. Ancak bu dönemde çocukların çoğunun dengeli beslenmedikleri bilinen bir gerçektir. Çocuklarda sağlıklı ve dengeli beslenmenin sağlanmasında ekonomik şartlar kadar çocukların bilgilendirilmesi ve eğitilmesi de önemlidir.
Öğretilen bilgilerin de davranış haline dönüştürülmesi gerekmektedir.
Çocuklarda eğitimle beslenme kavramının alışkanlık haline dönüştürülmesi ile ilgili çok az çalışma bulunmaktadır. Bu dönemde okulda verilen eğitim kadar ailede verilen eğitim de önemlidir. Aile bu eğitime nasıl katılmalıdır?, Ailenin demografik özellikleri çocukta kavram gelişimi üzerine etkili midir? Sorularına cevap aranması bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır.
Araştırmada ailelerin görüşlerinin alınması amacıyla araştırmacılar tarafından "Aile Anket Formu" hazırlanmış ve ebeveynlere uygulanmıştır.
Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde şu sonuçlar bulunmuştur. Anne eğitim düzeyi ve anne çalışma değişkeni ile beslenme kavramı toplam puanlar arasında yapılan tek boyutlu varyans analizinde anlamlı bir fark
lılık bulunmamıştır. Besin-sağlık alt ölçeğinde üniversite mezunu anneler lehine fark vardır. Anne yaşı değişkenine göre beslenme kavramı toplam puanlarda ve besin gruplarının yararları alt ölçeğinde (26-35) yaştaki anneler lehine fark vardır.
Beslenme ile ilgili kitap okuma ile beslenme kavramı arasında, evet ve
biraz diyenler lehine fark vardır. Yiyeceklerin yararlarıyla ilgili bilgi verme değişkeni ile beslenme kavramı arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.