BibTex RIS Cite

Automatic Thoughts

Year 2000, Volume: 12 Issue: 12, 25 - 38, 28.10.2013

Abstract

Relationships beıween students' coping strategies and their negative automatic thoughts and depression levels are examined in the paper. A group of 501 (285 female and 216 malej university students (with a mean age of 21.58) attending the Faculty ot' Education at Buca were examined using the Coping Strategy Indicator (CSI) to measure the coping styles; the Beck Depression Inventory (BDI) to measure the level of depression and the Revised Automatic Thoughts Scale (ATS-R) to measure the negative automatic thoughts. Signilîcant relationships were established among CSI, BDI and ATS-R.

BİR GRUP ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİSİNİN KULLANDIĞI BAŞAÇIKMA STRATEJİLERİ İLE DEPRESİF EĞİLİMLERİ VE OLUMSUZ OTOMATİK DÜŞÜNCELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Year 2000, Volume: 12 Issue: 12, 25 - 38, 28.10.2013

Abstract

Bu çalışmada öğrencilerin başaçıkma stratejileri ve olumsuz otomatik
düşünceleri ile depresyon düzeyleri incelenmiştir. Buca Eğitim Fakültesi'ne devam eden yaş ortalaması 21.58 olan 501 (285 kız ve 216 erkek) üniversite öğrencisine "Başaçıkma Stratejileri Ölçeği" (BSÖ); başaçıkma stillerini ölçmek üzere: "Beck Depresyon Ölçeği" (BDÖ), depresyon düzeylerini ölçmek üzere ve "Geliştirilmiş Otomatik Düşünceler Ölçeği" (ODÖ-G) olumsuz otomatik düşüncelerini ölçmek üzere uygulanmıştır. Elde edilen bulgularda, başaçıkma stratejileri, depresyon düzeyi ve olumsuz otomatik düşünccler arasında anlamlı düzeyde ilişkiler olduğu belirlenmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language en.
Journal Section Articles
Authors

Ferda Aysan This is me

Nergüz Bozkurt This is me

Publication Date October 28, 2013
Published in Issue Year 2000 Volume: 12 Issue: 12

Cite

APA Aysan, F., & Bozkurt, N. (2013). BİR GRUP ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİSİNİN KULLANDIĞI BAŞAÇIKMA STRATEJİLERİ İLE DEPRESİF EĞİLİMLERİ VE OLUMSUZ OTOMATİK DÜŞÜNCELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(12), 25-38.