BibTex RIS Cite

ENGELLİ ÇOCUKLARI KONUȘMAYA CESARETLENDİRMEK İÇİN HİKÂYE OKUMA

Year 2006, Volume: 23 Issue: 23, 1 - 17, 30.10.2013

Abstract

Bu çalışmada, normal ve engelli çocuğa sahip annelerin çocuklarına kitap okuma alışkanlıkları ve kitap okuma sırasında çocuklarını etkileşime katarak konuşmaya cesaretlendirme davranışları incelenmektedir. Bu amaçla, 38 normal çocuk sahibi anne ve 38 engelli çocuk sahibi olmak üzere toplam 76 anneden hazırlanan anket aracılığı ile görüşleri alınmıştır.

References

  • Vygotsky, L.S.(1978). Mind in Society. Trans. M. Cole, V. John-Steiner, E.Boulberg. Cambridge, MA: Harvard University.
  • Whitehurst, G.J.; Falco, F.L.; Lonigan, C.J.; Fischel, J.E.; DeBaryshe, B.D.; ValdezMechaca, M.C.; Caulfield, M. (1988). “Accelerating Language Development Throuh Picture Book Reading” Developmental Psychology.24(4).552-559.

Reading Story with Handicapped Children to Encourage Them to Conversation

Year 2006, Volume: 23 Issue: 23, 1 - 17, 30.10.2013

Abstract

This study investigates mother’s (who has normal child and handicapped child)
reading habits and mother’s behavior to encourage child to conversation. For this reason,
38 mothers who has normal child and 38 mothers who has handicapped child perceptions
were elicited by questionnaire.
Key words: Reading story, handicapped child, mother-child interaction

References

  • Vygotsky, L.S.(1978). Mind in Society. Trans. M. Cole, V. John-Steiner, E.Boulberg. Cambridge, MA: Harvard University.
  • Whitehurst, G.J.; Falco, F.L.; Lonigan, C.J.; Fischel, J.E.; DeBaryshe, B.D.; ValdezMechaca, M.C.; Caulfield, M. (1988). “Accelerating Language Development Throuh Picture Book Reading” Developmental Psychology.24(4).552-559.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language en.
Journal Section Articles
Authors

Nur Akçin This is me

Publication Date October 30, 2013
Published in Issue Year 2006 Volume: 23 Issue: 23

Cite

APA Akçin, N. (2013). ENGELLİ ÇOCUKLARI KONUȘMAYA CESARETLENDİRMEK İÇİN HİKÂYE OKUMA. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 23(23), 1-17.