Eğitim deneyimlerinde, eşitlik ve sosyal adalete ilişkin sorunlar birçok okulda ortaya çıkabilir. Hangi tür sorunların baskın olduğunu ve daha iyi bir çözüm için önerilerinin ne olduğunu tanımlamak için öğretmenlerin bakış açısını görmek çok önemlidir. Çalışmanın amacı, okullardaki eşitlik ve sosyal adaletle ilgili sorunları belirlemek ve bazı çözüm önerileri getirmektir. Katılımcılar, Adana ilinde farklı sosyoekonomik düzeye (yüksek, orta ve düşük) sahip ortaokullarda çalışan dokuz öğretmenden (yedi kadın ve iki erkek) oluşmaktadır. Çalışma, nitel yönteme dayalı betimsel bir çalışmadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Toplanan verileri analiz etmek için içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, öğretmenlerin eşitlikle ilgili olarak öncelikle cinsiyete odaklanan bazı sorunlar ortaya koyduklarını ve sosyal adalet açısından baskın sorunların sosyoekonomik sınıf farklılıklarıyla ilgili olduğunu göstermektedir. Ayrıca, veliler için eğitim ve işbirliği, öğretmenler için eğitim organizasyonu, öğretmenlerin oturma planını düzenlemesi, okul ihtiyaçları konusunda yardım sağlama gibi önerilerde bulunmuşlardır.
cinsiyet eşitlik öğretmenlerin bakış açısı sosyal adalet sosyoekonomik sınıflar
Through educational experience, the problems within equality and social justice could emerge in many schools. It is crucial to see the teachers’ perspective to define what types of problems are dominant and what their suggestions are for a better solution. The aim of study was to identify the problems related to equality and social justice in schools and bring about some solution suggestions. The participants included nine teachers (seven women and two men) working in middle schools across varying socioeconomic statuses (high, middle, and low) in Adana city. The study was a descriptive study based on the qualitative method. The data was collected by semi-structured interviews. Content analysis was utilized to analyze the data collected. The results show that teachers came up with some problems regarding equality primarily focusing on gender and in terms of social justice the dominant problems were about socioeconomic class disparities. They also put forward suggestions including education and cooperation for parents, organizing education for teachers, teachers’ arranging the seating plan, providing assistance with school needs.
equality social justice teachers’ perspective socioeconomic classes gender
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Çok Kültürlü Eğitim, Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Kapsayıcı Eğitim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 61 Sayı: 61 |