Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Status of Unnotices Children in Scientific Research in the Context of Prejudices

Yıl 2025, Cilt: 61 Sayı: 61, 1 - 9

Öz

The book “Unnoticed Children”, edited by Assoc. Prof. Dr. Arzu Arıkan, addresses the place of socially underrepresented groups of children in scientific research. The book consists of ten chapters and examines various social, cultural and psychological differences such as children with special needs, Syrian children, bilingual children, children of mothers in prison, adolescent mothers, victims of sexual abuse and education in rural areas. The book highlights the difficulties faced by unrecognized children and how these difficulties stem from societal perceptions and prejudices, highlighting the importance of including these children in research in a more visible and effective way. Each chapter discusses how prejudice and discrimination affect the development of these children, while presenting in detail the problems experienced by the relevant group of children and proposing solutions. “The Unnoticed Children” aims to increase inclusiveness and respect in the research culture, especially by prioritizing the effective participation of children in scientific research, children's rights and ethical considerations. The book aims to be a voice for these children in social and academic circles and to increase the visibility of their challenges.

Kaynakça

  • Alexiadou, N. (2019). Framing education policies and transitions of Roma students in Europe. Comparative Education, 55(3), 422-442. https://doi.org/10.1080/03050068.2019.1619334
  • Arıkan, A (Ed). (2022). Fark Edilmeyen Çocuklar. (1. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap
  • Göç İdaresi Başkanlığı. (2024, 29 Ağustos). Geçiçi Koruma. https://www.goc.gov.tr/gecici-koruma5638

Ön Yargılar Bağlamında Fark Edilmeyen Çocukların Bilimsel Araştırmalardaki Yeri

Yıl 2025, Cilt: 61 Sayı: 61, 1 - 9

Öz

Doç. Dr. Arzu Arıkan’ın editörlüğünü üstlendiği “Fark Edilmeyen Çocuklar” kitabı, toplumsal olarak geri planda kalan çocuk gruplarının bilimsel araştırmalardaki yerini ele almaktadır. Kitap, on bölümden oluşmakta, özel gereksinimleri olan çocuklar, Romanlar, Suriyeli çocuklar, iki dilli çocuklar, cezaevindeki annelerin çocukları, ergen anneler, cinsel istismar mağdurları ve kırsal bölgelerdeki eğitim gibi çeşitli sosyal, kültürel ve psikolojik farklılıkları incelemektedir. Kitap, fark edilmeyen çocukların yaşadıkları zorluklara ve bu zorlukların toplumsal algı ve ön yargılardan kaynaklandığına vurgu yaparak, bu çocukların daha görünür ve etkin bir şekilde araştırmalara dahil edilmesinin önemini ortaya koymaktadır. Her bölüm, ilgili çocuk grubunun yaşadığı sorunları ve çözüm önerilerini ayrıntılı bir şekilde sunarken, ön yargıların ve ayrımcılığın bu çocukların gelişimini nasıl etkilediğini tartışmaktadır. “Fark Edilmeyen Çocuklar,” özellikle bilimsel araştırmalarda çocukların etkin katılımını, çocuk haklarını ve etik hususları ön planda tutarak, araştırma kültüründe kapsayıcılığı ve saygıyı artırmayı amaçlamaktadır. Kitap, toplumsal ve akademik çevrelerde bu çocukların sesi olmayı ve onların yaşadığı zorlukların görünürlüğünü artırmayı hedeflemektedir.

Kaynakça

  • Alexiadou, N. (2019). Framing education policies and transitions of Roma students in Europe. Comparative Education, 55(3), 422-442. https://doi.org/10.1080/03050068.2019.1619334
  • Arıkan, A (Ed). (2022). Fark Edilmeyen Çocuklar. (1. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap
  • Göç İdaresi Başkanlığı. (2024, 29 Ağustos). Geçiçi Koruma. https://www.goc.gov.tr/gecici-koruma5638
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kapsayıcı Eğitim
Bölüm Kitap Değerlendirmeleri
Yazarlar

Yüksel Büşra Yüksel Aykanat 0000-0001-5685-242X

Erken Görünüm Tarihi 30 Ocak 2025
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 9 Eylül 2024
Kabul Tarihi 25 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 61 Sayı: 61

Kaynak Göster

APA Yüksel Aykanat, Y. B. (2025). Ön Yargılar Bağlamında Fark Edilmeyen Çocukların Bilimsel Araştırmalardaki Yeri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 61(61), 1-9. https://doi.org/10.15285/maruaebd.1545593