Coğrafya öğretmeni adaylarının değerler eğitimine ilişkin
düşüncelerini saptamak amacıyla yapılan bu çalışma, nitel fenemolojik desende
yürütülmüş ve sonuçlandırılmıştır. Araştırma katılımcıları, amaçlı örnekleme
göre belirlenmiştir. Bu çerçevede çalışma, 4’ü kadın ve 4’ü erkek olmak üzere
toplam 8 coğrafya öğretmenliği anabilim dalı son sınıf öğrencisiyle
gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında görüşme tekniğinden
faydalanılmış ve görüşmede, uzman görüşü de alınarak geliştirilen yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma verileri betimsel
analize tabi tutularak işlenmiştir. Araştırmada genel bir sonuç olarak coğrafya
öğretmeni yetiştirmek amacıyla uygulanan lisans programının değerler eğitimine
ilişkin yeterlilikleri öğretmen adaylarına kazandırmada istenilen nitelikte
olmadığı saptanmıştır. Bu genel sonuca varılmasını sağlayan alt sonuçlar,
bulgular ve tartışma kısmında araştırma amaçları çerçevesinde sunulmuştur.
This study was
conducted in order to determine opinions of the geography teachers towards
values education. Qualitative phenomenological research design was used in this
study. Participants were chosen using purposive sampling technique. In this
context, 8 fifth grade candidates of geography teachers participated and 4 of
the candidates of teachers are female and 4 of them are male. The data of the
semi-structured interview form were selected with the help of expert opinion.
The data that were processed using descriptive method. As a general result of
the research, it has been determined that the undergraduate program applied to
train geography teachers does not have the desired quality towards values
education to candidates. The sub-outcomes that led to this conclusion of general outcome were
presented in findings and discussions sections in the context of research aims.
Konular | Beşeri Coğrafya |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 35 |