Kişilerin meslek yaşamları boyunca aldıkları hizmet içi
eğitim, çalışanların mesleklerindeki verimliliklerini yükseltmeyi amaçlar ve
farklı meslek gruplarında farklı şekillerde gerçekleştirilebilir. Öğretmenlik
mesleğinde bu konuda gelişime en büyük katkıyı Milli Eğitim Bakanlığı yapmaktadır.
Hizmet içi eğitime dair öğretmenliğin farklı branşlarında ya da genel
öğretmenlik bilgisini içeren konularda düzenlenen faaliyetlerde, hedeflerin
gerçekleştirilebilmesi son derece önemlidir. Hedefleri gerçekleştirmek içinse,
öğretmenlerin bu konuda öncelikle ne istediklerini tespit etmek yani ihtiyaç
analizi çalışmalarının büyük önemi vardır. Bu çalışma, coğrafya öğretmenlerinin
ortaöğretim 9, 10, 11 ve 12. sınıflar coğrafya öğretim programındaki beş
öğrenme alanına göre hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirlemeyi amaçlamıştır.
Araştırma, İstanbul ilinde 210 coğrafya öğretmeni ile 2014-2015 eğitim öğretim
yılında gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan “Hizmet
İçi Eğitim İhtiyaç Belirleme Anketi” ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS
programı ile değerlendirilmiş, frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Bu
değerlendirme sonucunda en çok hizmet içi eğitim ihtiyaç duyulan konular;
"Bir ülkenin konumunun bölgesel ve küresel etkilerini değerlendirme
(CBS)", "Ekosistem", "Türkiye’deki bölgesel kalkınma
projeleri", "İnsan faaliyetlerinin karbon, azot, oksijen ve su
döngülerine olan etkileri", "Biyoçeşitlilik" olarak
belirlenmiştir. Sonuç olarak, araştırmada belirlenen bulgular doğrultusunda
yürütülecek hizmet içi eğitim çalışmalarının coğrafya öğretmenlerine daha
faydalı olacağı düşünülmektedir.
Coğrafya öğrenme alanları hizmet içi eğitim ihtiyaç belirleme
n-service training, which people
undergo throughout their professional lives, aims to increase the productivity
of employees in their profession and can be realized in different forms in
different occupational groups. The Ministry of National Education makes the
greatest contribution to this development in the profession of teaching. As
regards in-service training, it is extremely important that the objectives can
be achieved in activities carried out in different branches of teaching or on
topics involving general teaching knowledge. Determining, first and foremost,
the needs and requests of teachers in this process, that is, carrying out needs
analyses, plays an important role in achieving the goals. The purpose of this
study is to determine the in-service training needs of the geography teachers
depending on the five learning areas in the geography curriculum of the 9th,
10th, 11th and 12th grades of secondary
education. The research was carried out in 2014-2015 education year with 210
geography teachers in Istanbul. The data were collected by the "In-Service
Training Needs Assessment Questionnaire" prepared by the researchers. The
collected data were evaluated by SPSS program and, frequency and percentage
values were calculated. The results indicate that the topics for which the most
in-service training is needed are: “Assessing the regional and global impacts
of a country's location (GIS),” "Ecosystem," "Regional
development projects in Turkey," "The effects of human activities on
carbon, nitrogen, oxygen and water cycles," and "Biodiversity."
In conclusion, it is thought that in-service training activities to be carried
out in line with the findings of this study will be more beneficial to
geography teachers.
Geography learning areas in-service training need determination
Konular | Beşeri Coğrafya |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 36 |