BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2007, Sayı: 16, 221 - 232, 26.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Akyüz, Y., 1993, Türk Eğitim Tarihi. İstanbul.
  • Doğanay, H., 1993, “Coğrafyada Metodoloji” Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları Öğretmen Kitapları Dizisi 187, İstanbul.
  • Doğanay, A., 1999, Sosyal Bilgiler Öğretimi Ders Notları, Adana.
  • Güngördü, E., 2002, İlköğretimde Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Nobel yay. Ankara.
  • MEB., (1936, 1948, 1968, 1988,1995) İlkokul Programı. İstanbul.
  • MEB., 2004, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı (5,6,7. sınıf).
  • Öztürk, C., Otluoğlu, R., 2002, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünler ve Yazılı Materyaller, PegemA Yay., Ankara.
  • Özey, R., 1996, “Osmanlı Döneminden Bugüne Ortaöğretimde Coğrafya Eğitimi ve Öğretimi” M.Ü.II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirisi, İstanbul.
  • Sekin,S., 2000.,Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Genel Amaçlarına Eleştiriler ve Öneriler, 9. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirisi, Erzurum.
  • Sekin, S., 2000, Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Kritiği, MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Raporu. Ankara.
  • Sekin, S., Bilgen, N., 1996, Sosyal Bilgiler Dersinin 21. yy’a Yönelik İşlevi. M.Ü.II. Ulusal Eğitim Sempozyumu, İstanbul.
  • Bulgaristan İlköğretim Coğrafya Ders Kitabı 5, R. Gaytacieva, Z.Kostova, D. Ancelova, M. Delçev,N.Marinova. 1993, Sofya.
  • Bulgaristan İlköğretim Coğrafya Ders Kitabı 6, R.Penin, M. Silyanova. 2000, Sofya.
  • Bulgaristan İlköğretim Coğrafya Ders Kitabı 7, R.Penin, M. Silyanova, M. Sultanova. 2000, Sofya.
  • Bulgaristan İlköğretim Coğrafya Ders Kitabı 8, A. Popov, İ. Çolev, V. Velikov, T.Bojilova. 1998, Sofya.

TÜRKİYE VE BULGARİSTAN’DA İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ OKULLARDA UYGULANAN COĞRAFYA DERS PROĞRAMLARI

Yıl 2007, Sayı: 16, 221 - 232, 26.09.2013

Öz

Türkiye ve Bulgaristan’ın ilköğretim 5.6.7.8. sınıf düzeyindeki
okullarında okutulan coğrafya dersi programlarının incelenmesi çalışmamızın
konu sunu oluşturmaktadır. Komşumuz Bulgaristan’ın ilköğretim düzeyindeki
coğrafya dersi programlarının içeriğini ortaya koymak ve ülkemizde uygulanan
programlarla karşılaştırmasını yapmak bu çalışmanın temel amacıdır. Türkiye
ve Bulgaristan’ın İlköğretim düzeyindeki (5.6.7.8.sınıflar) coğrafya dersi
programlarının karşılaştırılması ele alınmamış bir çalışmadır. AB ye aday
ülkemiz ile AB ülkelerinde serbest dolaşım hakkı kazanan ve 2007 de AB’ye
katılması beklenen Bulgaristan’ın ilköğretim düzeyindeki (5.6.7.8.sınıflar)
coğrafya dersi programlarını karşılaştırmak, benzerlikleri ve farklılıkları
belirlemek amacıyla ünite başlıkları ve içerikleri ele alındı. İki ülkenin aynı
düzeydeki sınıflarda uyguladığı programlar tablo halinde sunuldu.

Kaynakça

  • Akyüz, Y., 1993, Türk Eğitim Tarihi. İstanbul.
  • Doğanay, H., 1993, “Coğrafyada Metodoloji” Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları Öğretmen Kitapları Dizisi 187, İstanbul.
  • Doğanay, A., 1999, Sosyal Bilgiler Öğretimi Ders Notları, Adana.
  • Güngördü, E., 2002, İlköğretimde Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Nobel yay. Ankara.
  • MEB., (1936, 1948, 1968, 1988,1995) İlkokul Programı. İstanbul.
  • MEB., 2004, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı (5,6,7. sınıf).
  • Öztürk, C., Otluoğlu, R., 2002, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünler ve Yazılı Materyaller, PegemA Yay., Ankara.
  • Özey, R., 1996, “Osmanlı Döneminden Bugüne Ortaöğretimde Coğrafya Eğitimi ve Öğretimi” M.Ü.II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirisi, İstanbul.
  • Sekin,S., 2000.,Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Genel Amaçlarına Eleştiriler ve Öneriler, 9. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirisi, Erzurum.
  • Sekin, S., 2000, Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Kritiği, MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Raporu. Ankara.
  • Sekin, S., Bilgen, N., 1996, Sosyal Bilgiler Dersinin 21. yy’a Yönelik İşlevi. M.Ü.II. Ulusal Eğitim Sempozyumu, İstanbul.
  • Bulgaristan İlköğretim Coğrafya Ders Kitabı 5, R. Gaytacieva, Z.Kostova, D. Ancelova, M. Delçev,N.Marinova. 1993, Sofya.
  • Bulgaristan İlköğretim Coğrafya Ders Kitabı 6, R.Penin, M. Silyanova. 2000, Sofya.
  • Bulgaristan İlköğretim Coğrafya Ders Kitabı 7, R.Penin, M. Silyanova, M. Sultanova. 2000, Sofya.
  • Bulgaristan İlköğretim Coğrafya Ders Kitabı 8, A. Popov, İ. Çolev, V. Velikov, T.Bojilova. 1998, Sofya.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

SEFA Sekin

ALİ Özel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Sekin, S., & Özel, A. (2013). TÜRKİYE VE BULGARİSTAN’DA İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ OKULLARDA UYGULANAN COĞRAFYA DERS PROĞRAMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi(16), 221-232.
AMA Sekin S, Özel A. TÜRKİYE VE BULGARİSTAN’DA İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ OKULLARDA UYGULANAN COĞRAFYA DERS PROĞRAMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(16):221-232.
Chicago Sekin, SEFA, ve ALİ Özel. “TÜRKİYE VE BULGARİSTAN’DA İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ OKULLARDA UYGULANAN COĞRAFYA DERS PROĞRAMLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 16 (Ekim 2013): 221-32.
EndNote Sekin S, Özel A (01 Ekim 2013) TÜRKİYE VE BULGARİSTAN’DA İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ OKULLARDA UYGULANAN COĞRAFYA DERS PROĞRAMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi 16 221–232.
IEEE S. Sekin ve A. Özel, “TÜRKİYE VE BULGARİSTAN’DA İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ OKULLARDA UYGULANAN COĞRAFYA DERS PROĞRAMLARI”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 16, ss. 221–232, Ekim 2013.
ISNAD Sekin, SEFA - Özel, ALİ. “TÜRKİYE VE BULGARİSTAN’DA İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ OKULLARDA UYGULANAN COĞRAFYA DERS PROĞRAMLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi 16 (Ekim 2013), 221-232.
JAMA Sekin S, Özel A. TÜRKİYE VE BULGARİSTAN’DA İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ OKULLARDA UYGULANAN COĞRAFYA DERS PROĞRAMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:221–232.
MLA Sekin, SEFA ve ALİ Özel. “TÜRKİYE VE BULGARİSTAN’DA İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ OKULLARDA UYGULANAN COĞRAFYA DERS PROĞRAMLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 16, 2013, ss. 221-32.
Vancouver Sekin S, Özel A. TÜRKİYE VE BULGARİSTAN’DA İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ OKULLARDA UYGULANAN COĞRAFYA DERS PROĞRAMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(16):221-32.