-
Türkiye ve Bulgaristan’ın ilköğretim 5.6.7.8. sınıf düzeyindeki
okullarında okutulan coğrafya dersi programlarının incelenmesi çalışmamızın
konu sunu oluşturmaktadır. Komşumuz Bulgaristan’ın ilköğretim düzeyindeki
coğrafya dersi programlarının içeriğini ortaya koymak ve ülkemizde uygulanan
programlarla karşılaştırmasını yapmak bu çalışmanın temel amacıdır. Türkiye
ve Bulgaristan’ın İlköğretim düzeyindeki (5.6.7.8.sınıflar) coğrafya dersi
programlarının karşılaştırılması ele alınmamış bir çalışmadır. AB ye aday
ülkemiz ile AB ülkelerinde serbest dolaşım hakkı kazanan ve 2007 de AB’ye
katılması beklenen Bulgaristan’ın ilköğretim düzeyindeki (5.6.7.8.sınıflar)
coğrafya dersi programlarını karşılaştırmak, benzerlikleri ve farklılıkları
belirlemek amacıyla ünite başlıkları ve içerikleri ele alındı. İki ülkenin aynı
düzeydeki sınıflarda uyguladığı programlar tablo halinde sunuldu.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 16 |