BibTex RIS Cite

-

Year 2008, Issue: 17, 68 - 79, 26.09.2013

Abstract

-

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KÜMELEME ANALİZİ İLE BELİRLENMESİ (SİİRT EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)

Year 2008, Issue: 17, 68 - 79, 26.09.2013

Abstract

İnsanın yaşadığı fiziki ve beşeri çevreyi tanıması, herhangi bir zarara
sebep olmadan, doğal ortamdan azami ölçüde yararlanabilmesi ve karşılaşmış
olduğu çeşitli problemlere coğrafi istatistikler yardımıyla çözüm önerileri
geliştirebilmesi coğrafya öğretiminin temel amaçlarındandır. Eğitim, tutumları
değiştirmede önemli bir araç olduğundan, öğretmenlerin kendi derslerine
yönelik öğrenci tutumlarının ne olduğunu, nasıl ölçüleceğini ve
değerlendirileceğini bilmeleri eğitimin niteliğini artırmada önemli bir etkendir.
Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik
tutumlarının kümelenme eğilimleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya Siirt
Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenliği
programlarında okuyan 314 (220 erkek, 94 kız) öğrenci alınmıştır. Verilerin
çözülmesinde aşamalı kümeleme yöntemlerinden Ward’s kümeleme yöntemi
kullanılmış, uzaklık ölçüsü olarak karesel oklid uzaklığı seçilmiştir. Verilerin
standartlaştırılmasında z-dönüştürmesi uygulanmıştır.
Bu yöntemin amacı, birbirinden “nispeten farklı” veya aralarında
yüksek derecede bir doğal benzerlik olan birimlerdeki veri veya değişkenleri
kümelerde gruplandırmaktır. Çalışmamızda üniversite öğrencilerinin coğrafya
dersine yönelik tutumlarının A, B ve C şeklinde üç ana kümede toplandığı
belirlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Nurettin Özgen

Nurettin Özgen

Coşkun Çelik This is me

Publication Date September 26, 2013
Published in Issue Year 2008 Issue: 17

Cite

APA Özgen, N., Özgen, N., & Çelik, C. (2013). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KÜMELEME ANALİZİ İLE BELİRLENMESİ (SİİRT EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Marmara Coğrafya Dergisi(17), 68-79.
AMA Özgen N, Özgen N, Çelik C. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KÜMELEME ANALİZİ İLE BELİRLENMESİ (SİİRT EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Marmara Coğrafya Dergisi. October 2013;(17):68-79.
Chicago Özgen, Nurettin, Nurettin Özgen, and Coşkun Çelik. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KÜMELEME ANALİZİ İLE BELİRLENMESİ (SİİRT EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 17 (October 2013): 68-79.
EndNote Özgen N, Özgen N, Çelik C (October 1, 2013) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KÜMELEME ANALİZİ İLE BELİRLENMESİ (SİİRT EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Marmara Coğrafya Dergisi 17 68–79.
IEEE N. Özgen, N. Özgen, and C. Çelik, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KÜMELEME ANALİZİ İLE BELİRLENMESİ (SİİRT EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”, Marmara Coğrafya Dergisi, no. 17, pp. 68–79, October 2013.
ISNAD Özgen, Nurettin et al. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KÜMELEME ANALİZİ İLE BELİRLENMESİ (SİİRT EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Marmara Coğrafya Dergisi 17 (October 2013), 68-79.
JAMA Özgen N, Özgen N, Çelik C. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KÜMELEME ANALİZİ İLE BELİRLENMESİ (SİİRT EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:68–79.
MLA Özgen, Nurettin et al. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KÜMELEME ANALİZİ İLE BELİRLENMESİ (SİİRT EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 17, 2013, pp. 68-79.
Vancouver Özgen N, Özgen N, Çelik C. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KÜMELEME ANALİZİ İLE BELİRLENMESİ (SİİRT EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(17):68-79.