-
Bu çalışmanın amacı ilköğretim okulları 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi
Marmara ve Ege Bölgeleri konularının öğrenme ve öğretilmesinde yakından
uzağa ilkesi ve öğrenci başarısı üzerinde etkili olan diğer faktörleri
belirlemektir. Bu nedenle Kütahya ve İstanbul’da altı ilköğretim okulunda
öğrenim gören, tarama metodu ile belirlenmiş, 208 (92 kız, 116 erkek) 7. sınıf
öğrencisine anket ve başarı testi, öğretmenlerine ise anket uygulanmıştır. Bu
çalışmanın sonucunda öğrencilerin içinde bulundukları bölgeyi daha iyi
öğrendikleri, bu konuların öğreniminde öğrencilerin derse çalışma
biçimlerinin, derse yönelik tutumlarının, öğretmenlerin bölgeler konusunu
işlerken kullandıkları yöntem ve teknikler ile araç ve materyallerin öğrenci
başarısı üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir.
ilköğretim öğrencileri coğrafya konuları bölgeler coğrafya konuları öğretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 18 |