BibTex RIS Cite

-

Year 2008, Issue: 18, 134 - 148, 26.09.2013

Abstract

-

References

  • Barth, J.L.ve Demirtaş A. (1997). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi.
  • Binbaşıoğlu, C.(1986).Genel Öğretim Bilgisi, Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Demircioğlu, İ. H. (2002). “Öğretim Stratejileri”, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ed.:C.Öztürk ve D.Dilek. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doğanay, H. (1993). Coğrafya’da Metodoloji. İstanbul:Milli Eğitim Basımevi.
  • Doğanay, H. (2002). Coğrafya Öğretim Yöntemleri Erzurum: Aktif Yayınevi.
  • Erden, M. (1996). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Alkım Yayınları.
  • Erden, M. (Tarihsiz).Sosyal Bilgiler Öğretimi.Ankara Alkım Yayıncılık.
  • Hesapçıoğlu, M.(1994).Öğretim İlke ve Yöntemleri Eğitim Programları ve Öğretim,İstanbul:Beta Basım Yayın.
  • Kayalı, H. (2000). “ İlköğretim Okullarında Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Konularının Öğretiminde Başarıyı Etkileyen Faktörler” Eğitim Bilimleri Dergisi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yay. No:686, Atatürk Eğ. Fak. Yay. No 43, sayı 12, s.183-194.
  • Kayalı, H. (2004). “ İlköğretim Okullarında 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Konularının Öğrenilmesi ve Öğretilmesinde Etkili Olan Faktörler” Eğitim Bilimleri Dergisi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yay.,sayı:20,s.101-114.
  • Sağlam, H. İ. (1997). İlköğretim Okullarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretiminin Değerlen- dirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Şahin, T.(1994).”İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Akademik Benlik Kavramı, Ders İçi Öğrenme ve Ders Dışı Çalışma Yolları İle Başarı İlişkisi”, H.Ü.Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:10.
  • Şahin, Yanpar,T. (2000).”Eğitimin Teknolojik Temelleri”,Öğretmenlik Mesleğine Giriş.Ed.:Veysel Sönmez, Ankara: Anı Yayıncılık. Şahin, Yanpar, T. (2002).”Öğretim Materyal ve Teknolojileri”,Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ed.: C.Öztürk ve D. Dilek. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE MARMARA VE EGE BÖLGELERİ KONULARININ ÖĞRENİLMESİ VE ÖĞRETİLMESİNDE YAKINDAN UZAĞA İLKESİ VE DİĞER FAKTÖRLERİN ETKİSİ

Year 2008, Issue: 18, 134 - 148, 26.09.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı ilköğretim okulları 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi
Marmara ve Ege Bölgeleri konularının öğrenme ve öğretilmesinde yakından
uzağa ilkesi ve öğrenci başarısı üzerinde etkili olan diğer faktörleri
belirlemektir. Bu nedenle Kütahya ve İstanbul’da altı ilköğretim okulunda
öğrenim gören, tarama metodu ile belirlenmiş, 208 (92 kız, 116 erkek) 7. sınıf
öğrencisine anket ve başarı testi, öğretmenlerine ise anket uygulanmıştır. Bu
çalışmanın sonucunda öğrencilerin içinde bulundukları bölgeyi daha iyi
öğrendikleri, bu konuların öğreniminde öğrencilerin derse çalışma
biçimlerinin, derse yönelik tutumlarının, öğretmenlerin bölgeler konusunu
işlerken kullandıkları yöntem ve teknikler ile araç ve materyallerin öğrenci
başarısı üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir.

References

  • Barth, J.L.ve Demirtaş A. (1997). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi.
  • Binbaşıoğlu, C.(1986).Genel Öğretim Bilgisi, Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Demircioğlu, İ. H. (2002). “Öğretim Stratejileri”, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ed.:C.Öztürk ve D.Dilek. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doğanay, H. (1993). Coğrafya’da Metodoloji. İstanbul:Milli Eğitim Basımevi.
  • Doğanay, H. (2002). Coğrafya Öğretim Yöntemleri Erzurum: Aktif Yayınevi.
  • Erden, M. (1996). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Alkım Yayınları.
  • Erden, M. (Tarihsiz).Sosyal Bilgiler Öğretimi.Ankara Alkım Yayıncılık.
  • Hesapçıoğlu, M.(1994).Öğretim İlke ve Yöntemleri Eğitim Programları ve Öğretim,İstanbul:Beta Basım Yayın.
  • Kayalı, H. (2000). “ İlköğretim Okullarında Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Konularının Öğretiminde Başarıyı Etkileyen Faktörler” Eğitim Bilimleri Dergisi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yay. No:686, Atatürk Eğ. Fak. Yay. No 43, sayı 12, s.183-194.
  • Kayalı, H. (2004). “ İlköğretim Okullarında 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Konularının Öğrenilmesi ve Öğretilmesinde Etkili Olan Faktörler” Eğitim Bilimleri Dergisi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yay.,sayı:20,s.101-114.
  • Sağlam, H. İ. (1997). İlköğretim Okullarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretiminin Değerlen- dirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Şahin, T.(1994).”İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Akademik Benlik Kavramı, Ders İçi Öğrenme ve Ders Dışı Çalışma Yolları İle Başarı İlişkisi”, H.Ü.Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:10.
  • Şahin, Yanpar,T. (2000).”Eğitimin Teknolojik Temelleri”,Öğretmenlik Mesleğine Giriş.Ed.:Veysel Sönmez, Ankara: Anı Yayıncılık. Şahin, Yanpar, T. (2002).”Öğretim Materyal ve Teknolojileri”,Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ed.: C.Öztürk ve D. Dilek. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Hülya Kayalı This is me

Publication Date September 26, 2013
Published in Issue Year 2008 Issue: 18

Cite

APA Kayalı, H. (2013). SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE MARMARA VE EGE BÖLGELERİ KONULARININ ÖĞRENİLMESİ VE ÖĞRETİLMESİNDE YAKINDAN UZAĞA İLKESİ VE DİĞER FAKTÖRLERİN ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi(18), 134-148.
AMA Kayalı H. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE MARMARA VE EGE BÖLGELERİ KONULARININ ÖĞRENİLMESİ VE ÖĞRETİLMESİNDE YAKINDAN UZAĞA İLKESİ VE DİĞER FAKTÖRLERİN ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. October 2013;(18):134-148.
Chicago Kayalı, Hülya. “SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE MARMARA VE EGE BÖLGELERİ KONULARININ ÖĞRENİLMESİ VE ÖĞRETİLMESİNDE YAKINDAN UZAĞA İLKESİ VE DİĞER FAKTÖRLERİN ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 18 (October 2013): 134-48.
EndNote Kayalı H (October 1, 2013) SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE MARMARA VE EGE BÖLGELERİ KONULARININ ÖĞRENİLMESİ VE ÖĞRETİLMESİNDE YAKINDAN UZAĞA İLKESİ VE DİĞER FAKTÖRLERİN ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi 18 134–148.
IEEE H. Kayalı, “SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE MARMARA VE EGE BÖLGELERİ KONULARININ ÖĞRENİLMESİ VE ÖĞRETİLMESİNDE YAKINDAN UZAĞA İLKESİ VE DİĞER FAKTÖRLERİN ETKİSİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, no. 18, pp. 134–148, October 2013.
ISNAD Kayalı, Hülya. “SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE MARMARA VE EGE BÖLGELERİ KONULARININ ÖĞRENİLMESİ VE ÖĞRETİLMESİNDE YAKINDAN UZAĞA İLKESİ VE DİĞER FAKTÖRLERİN ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 18 (October 2013), 134-148.
JAMA Kayalı H. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE MARMARA VE EGE BÖLGELERİ KONULARININ ÖĞRENİLMESİ VE ÖĞRETİLMESİNDE YAKINDAN UZAĞA İLKESİ VE DİĞER FAKTÖRLERİN ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:134–148.
MLA Kayalı, Hülya. “SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE MARMARA VE EGE BÖLGELERİ KONULARININ ÖĞRENİLMESİ VE ÖĞRETİLMESİNDE YAKINDAN UZAĞA İLKESİ VE DİĞER FAKTÖRLERİN ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 18, 2013, pp. 134-48.
Vancouver Kayalı H. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE MARMARA VE EGE BÖLGELERİ KONULARININ ÖĞRENİLMESİ VE ÖĞRETİLMESİNDE YAKINDAN UZAĞA İLKESİ VE DİĞER FAKTÖRLERİN ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(18):134-48.