Bu araştırmamızın amacı; “cumhuriyetten günümüze kadar geçen süre
zarfında” liselerde uygulanan coğrafya öğretim programlarının incelenmesidir.
Böylece asıl hedef hem tüm öğretim programlarını içeren bir eser oluşturmak,
hem de bu süre zarfında coğrafya programlarında meydana gelen değişimi ve
gelişimi ortaya çıkararak bu derse olan bakış açısını tespit etmektir. Belirtilen
amaçlar doğrultusunda ülkemizin ilk coğrafya müfredatını teşkil eden 1924
coğrafya programına sıkı bir arşiv taraması sonucunda ulaşılmıştır. Daha
sonraki dönemlerde kabul edilen müfredat programları da aynı titizlikle
araştırılmış, özellikle Talim ve Terbiye Kurulu arşivi ile kütüphanesinde uzun
süre çalışılmış, çeşitli üniversite kütüphanelerinde kaynak taraması yapılmış,
web sayfaları incelenmiş, seminerler takip edilmiş, birçok değerli hocamızla
özellikle 2005 yılı coğrafya dersi program geliştirme özel ihtisası komisyonu
üyeleriyle görüşmeler yapılmıştır. Tüm bu çalışmalardan sonra “cumhuriyetten
günümüze” dokuz ana coğrafya müfredat programı tespit edilmiştir. Farklı
dönemlerde uygulanan tüm bu programlar ayrı ayrı ele alınıp, coğrafi
öğretimine yönelik yeni yaklaşımlar, coğrafyayı farklı algılama biçimleri,
hedeflerde meydana gelen değişimler, kullanılan yöntem ve tekniklerle coğrafya
dersine olan bakış açıları saptanmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 18 |