-
2005 yılı coğrafya öğretim programı ilk defa 2008–2009 eğitim-öğretim yılında ortaöğretimin tüm sınıflarında uygulanmaya başlanmıştır. Bu nedenle ancak bu öğretim yılında yapılacak bir çalışma ile lise öğrencilerinin yeni program hakkındaki kapsamlı düşünceleri saptanmış olabilecektir. Bu çalışmayla hem öğrencilerin yeni programa bakış açısını hem de yeni programın yapılandırmacı eğitim kuramıyla ilişkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Sonuçta öğrencilerin yeni programı birçok açıdan pozitif algıladıkları tespit edilmiştir. Ancak coğrafya öğretiminde gelenekçi eğitim anlayışının katı izlerine de rastlanılmıştır. Farklı yöntemlerin ve çeşitli araç-gereçlerin yeterince kullanılmayışı buna örnek teşkil etmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 27, 2013 |
Published in Issue | Year 2009 Issue: 19 |