-
Sınırların giderek ortadan kalktığı, kültür ve toplumların birbirleri ile
çok daha fazla iletişim halinde olduğu günümüz dünyasında, küreselleşme
dediğimiz bu değişim, dünyamızda yaşayan insanları da küresel birer vatandaş
olmaya yönlendirmektedir. Küresel vatandaşlığın gereği olarak insanlar eğitim
alanında da yaşadıkları dünyanın imkânlarından daha nitelikli yararlanabilmek
adına bir arayış içerisindedir. Bu arayış neticesinde, günümüzde dünyanın
birçok ülkesinde ortak olarak uygulanan, uluslar arası nitelikte eğitim
organizasyonları ortaya çıkmıştır.
Ülkemizde bu bağlamda uygulanan uluslar arası programlar oldukça
yenidir. Bu uluslar arası programlardan biri olan Uluslar Arası Bakalorya
Diploma Programı (IBDP) ülkemizde 16 yıldır uygulanmakta olan ve eğitim
camiasında çok fazla bilinmeyen bir programdır. Bu araştırmada IBDP’nin ne
olduğu ve ülkemizdeki uygulaması ele alınarak coğrafya ders içeriği ortaya
konmaya çalışılmıştır. Araştırmamızda eğitimcilere, gerek uluslar arası eğitim,
gerekse bu bağlamda coğrafyanın uluslar arası eğitimdeki yeri ile ilgili farklı
bir bakış açısı kazandırmak hedeflenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 23 |