BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2011, Sayı: 23, 111 - 134, 27.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Balay, R. 2004, “Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, cilt 37, sayı 2, s.61–82, Ankara.
  • Demirel, Ö.1996. “Eğitimde Yeni Arayışlar”, Yeni Türkiye, sayı 7, s. 47–52, Ankara.
  • DPT, 1995, Yedinci Beş Yıllık Kalkınma Planı (1996–2000), DPT Yayın ve Temsil Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • Fraser, S. E. , Brickman, W.W. 1968, “A History of International and Comparative Education: Nineteenth Century Documents”, Glencoe, Newyork
  • Gedikoğlu, T. 2005 “Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri” Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, silt 1, sayı 1,s. 66–80, Mersin.
  • Gunesch, K. 2004, “Education for cosmopolitism? Cosmopolitanism as a personal cultural identity model for and within international education”, Journal of Research in International Education, sayı 3, s.251–275, Londra
  • Gültekin, M., Anagün, S. 2006 “Avrupa Birli¤inin E¤itimde Kaliteyi Belirleyici Alan ve Göstergeleri Aç›s›ndan Türk E¤itim Sisteminin Durumu” Sosyal Bilimler Dergisi, sayı 2, s.145- 170, Eskişehir.
  • Hayden, M.C. , Thompson, J. J. 1995, “International Schools and International Education: A relationship reviewed”, Oxford Review of Education, sayı 21(3), s.327–345, Londra.
  • Hill, I. 2005, “IBO partnerships: Influencing the quality of international education”, International School Journal, sayı 24(2), s.32–39.
  • Hill, I. 2007, “International Education as Developed by the International Baccalaureate Organization”., in: M. Hayden, J. Levy and J. J. Thompson, eds. The SAGE handbook of research in international education, Sage Publications, s.25–37, Londra.
  • Huse´n, T. , Postlethwaite, T.N. 1985, The International Encyclopaedia of Education, Oxford: Pergamon, Londra
  • IBO, 2005, “Diploma Programme Geography”, International Baccalaureate Organization, Wiltshire.
  • International Baccalaureate Organization. 2007, Diploma Programme: academic honesty, International Baccalaureate Organization, Geneva.
  • James, K. 2005, “International education: The concept, and its relationship to intercultural education”, Journal of Research in International Education, sayı 4, s.313, Londra
  • Leach, R. J. 1969, International Schools and their Role in the Field of International Education, Oxford: Pergamon, Londra
  • McDonald, R. 2002, “International school governance: board renewal and the pathway to bold vision”, in M.C. Hayden and J.J. Thompson (eds) International Education in Practice, s.197– 207, Kogan Page, Londra
  • McKenzie, M. 1998, “Going, going, gone . . . global!”, in M.C. Hayden and J.J. Thompson (eds) International Education: Principles and Practice, s.242–252, Kogan Page, Londra
  • Onur, J. 2008, “A study of the effects on teaching methods and teaching styles of converging national and international curricula at The Koç School – İstanbul”, Doktora Tezi, University of Bath Department of Education, Bath
  • Peterson, A. 1987, Schools across Frontiers: the Story of the International Baccalaureate and the United World Colleges, Open Court, İllinois.
  • Rizvi, F. 2000, “International education and the production of global İmagination”, in N.C. Burbles and C.A. Torres (eds) Globalization and Education: Critical Perspectives, s.205– 225, Routledges, Londra.
  • Toulmin, S. 1999, “The ambiguities of globalization”, Futures, sayı 31, s.905–912, Londra.
  • Walker, G. 1998, “Home sweet home: a study, through fictional literature, of disoriented children and the significance of home”, in M.C. Hayden and J.J. Thompson (eds) International Education: Principles and Practice, s. 11–27, Kogan Page, Londra.
  • Walker, G. 2002, “To Educate the Nations: Reflections on an International Education”, John Catt Educational Ltd., Saxmundham
  • Wilkinson, D. 1998, “International education: a question of Access”, in M.C. Hayden and J.J. Thompson (eds) International Education: Principles and Practice, s. 227-234, Kogan Page, Londra.
  • http://ekutup.dpt.gov.tr/plan/viii/plan8str.pdf, DPT, 2000, Uzun vadeli stratejiler ve VIII. beş yıllık kalkınma planı 2001–2005, Son erişim 15. 11. 2010.
  • www.ibo.org, IBO (International Baccalaureate Organisation), Son erişim 25.11.2010.
  • www.dogakoleji.com, Doğa Okulları, Son erişim 25.11.2010

TÜRKİYE’DE IBDP (ULUSLAR ARASI BAKALORYA DİPLOMA PROGRAMI) VE COĞRAFYA İÇERİĞİ

Yıl 2011, Sayı: 23, 111 - 134, 27.09.2013

Öz

Sınırların giderek ortadan kalktığı, kültür ve toplumların birbirleri ile
çok daha fazla iletişim halinde olduğu günümüz dünyasında, küreselleşme
dediğimiz bu değişim, dünyamızda yaşayan insanları da küresel birer vatandaş
olmaya yönlendirmektedir. Küresel vatandaşlığın gereği olarak insanlar eğitim
alanında da yaşadıkları dünyanın imkânlarından daha nitelikli yararlanabilmek
adına bir arayış içerisindedir. Bu arayış neticesinde, günümüzde dünyanın
birçok ülkesinde ortak olarak uygulanan, uluslar arası nitelikte eğitim
organizasyonları ortaya çıkmıştır.
Ülkemizde bu bağlamda uygulanan uluslar arası programlar oldukça
yenidir. Bu uluslar arası programlardan biri olan Uluslar Arası Bakalorya
Diploma Programı (IBDP) ülkemizde 16 yıldır uygulanmakta olan ve eğitim
camiasında çok fazla bilinmeyen bir programdır. Bu araştırmada IBDP’nin ne
olduğu ve ülkemizdeki uygulaması ele alınarak coğrafya ders içeriği ortaya
konmaya çalışılmıştır. Araştırmamızda eğitimcilere, gerek uluslar arası eğitim,
gerekse bu bağlamda coğrafyanın uluslar arası eğitimdeki yeri ile ilgili farklı
bir bakış açısı kazandırmak hedeflenmiştir.

Kaynakça

  • Balay, R. 2004, “Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, cilt 37, sayı 2, s.61–82, Ankara.
  • Demirel, Ö.1996. “Eğitimde Yeni Arayışlar”, Yeni Türkiye, sayı 7, s. 47–52, Ankara.
  • DPT, 1995, Yedinci Beş Yıllık Kalkınma Planı (1996–2000), DPT Yayın ve Temsil Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • Fraser, S. E. , Brickman, W.W. 1968, “A History of International and Comparative Education: Nineteenth Century Documents”, Glencoe, Newyork
  • Gedikoğlu, T. 2005 “Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri” Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, silt 1, sayı 1,s. 66–80, Mersin.
  • Gunesch, K. 2004, “Education for cosmopolitism? Cosmopolitanism as a personal cultural identity model for and within international education”, Journal of Research in International Education, sayı 3, s.251–275, Londra
  • Gültekin, M., Anagün, S. 2006 “Avrupa Birli¤inin E¤itimde Kaliteyi Belirleyici Alan ve Göstergeleri Aç›s›ndan Türk E¤itim Sisteminin Durumu” Sosyal Bilimler Dergisi, sayı 2, s.145- 170, Eskişehir.
  • Hayden, M.C. , Thompson, J. J. 1995, “International Schools and International Education: A relationship reviewed”, Oxford Review of Education, sayı 21(3), s.327–345, Londra.
  • Hill, I. 2005, “IBO partnerships: Influencing the quality of international education”, International School Journal, sayı 24(2), s.32–39.
  • Hill, I. 2007, “International Education as Developed by the International Baccalaureate Organization”., in: M. Hayden, J. Levy and J. J. Thompson, eds. The SAGE handbook of research in international education, Sage Publications, s.25–37, Londra.
  • Huse´n, T. , Postlethwaite, T.N. 1985, The International Encyclopaedia of Education, Oxford: Pergamon, Londra
  • IBO, 2005, “Diploma Programme Geography”, International Baccalaureate Organization, Wiltshire.
  • International Baccalaureate Organization. 2007, Diploma Programme: academic honesty, International Baccalaureate Organization, Geneva.
  • James, K. 2005, “International education: The concept, and its relationship to intercultural education”, Journal of Research in International Education, sayı 4, s.313, Londra
  • Leach, R. J. 1969, International Schools and their Role in the Field of International Education, Oxford: Pergamon, Londra
  • McDonald, R. 2002, “International school governance: board renewal and the pathway to bold vision”, in M.C. Hayden and J.J. Thompson (eds) International Education in Practice, s.197– 207, Kogan Page, Londra
  • McKenzie, M. 1998, “Going, going, gone . . . global!”, in M.C. Hayden and J.J. Thompson (eds) International Education: Principles and Practice, s.242–252, Kogan Page, Londra
  • Onur, J. 2008, “A study of the effects on teaching methods and teaching styles of converging national and international curricula at The Koç School – İstanbul”, Doktora Tezi, University of Bath Department of Education, Bath
  • Peterson, A. 1987, Schools across Frontiers: the Story of the International Baccalaureate and the United World Colleges, Open Court, İllinois.
  • Rizvi, F. 2000, “International education and the production of global İmagination”, in N.C. Burbles and C.A. Torres (eds) Globalization and Education: Critical Perspectives, s.205– 225, Routledges, Londra.
  • Toulmin, S. 1999, “The ambiguities of globalization”, Futures, sayı 31, s.905–912, Londra.
  • Walker, G. 1998, “Home sweet home: a study, through fictional literature, of disoriented children and the significance of home”, in M.C. Hayden and J.J. Thompson (eds) International Education: Principles and Practice, s. 11–27, Kogan Page, Londra.
  • Walker, G. 2002, “To Educate the Nations: Reflections on an International Education”, John Catt Educational Ltd., Saxmundham
  • Wilkinson, D. 1998, “International education: a question of Access”, in M.C. Hayden and J.J. Thompson (eds) International Education: Principles and Practice, s. 227-234, Kogan Page, Londra.
  • http://ekutup.dpt.gov.tr/plan/viii/plan8str.pdf, DPT, 2000, Uzun vadeli stratejiler ve VIII. beş yıllık kalkınma planı 2001–2005, Son erişim 15. 11. 2010.
  • www.ibo.org, IBO (International Baccalaureate Organisation), Son erişim 25.11.2010.
  • www.dogakoleji.com, Doğa Okulları, Son erişim 25.11.2010
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Ateş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Ateş, M. (2013). TÜRKİYE’DE IBDP (ULUSLAR ARASI BAKALORYA DİPLOMA PROGRAMI) VE COĞRAFYA İÇERİĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi(23), 111-134.
AMA Ateş M. TÜRKİYE’DE IBDP (ULUSLAR ARASI BAKALORYA DİPLOMA PROGRAMI) VE COĞRAFYA İÇERİĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(23):111-134.
Chicago Ateş, Murat. “TÜRKİYE’DE IBDP (ULUSLAR ARASI BAKALORYA DİPLOMA PROGRAMI) VE COĞRAFYA İÇERİĞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 23 (Ekim 2013): 111-34.
EndNote Ateş M (01 Ekim 2013) TÜRKİYE’DE IBDP (ULUSLAR ARASI BAKALORYA DİPLOMA PROGRAMI) VE COĞRAFYA İÇERİĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi 23 111–134.
IEEE M. Ateş, “TÜRKİYE’DE IBDP (ULUSLAR ARASI BAKALORYA DİPLOMA PROGRAMI) VE COĞRAFYA İÇERİĞİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 23, ss. 111–134, Ekim 2013.
ISNAD Ateş, Murat. “TÜRKİYE’DE IBDP (ULUSLAR ARASI BAKALORYA DİPLOMA PROGRAMI) VE COĞRAFYA İÇERİĞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 23 (Ekim 2013), 111-134.
JAMA Ateş M. TÜRKİYE’DE IBDP (ULUSLAR ARASI BAKALORYA DİPLOMA PROGRAMI) VE COĞRAFYA İÇERİĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:111–134.
MLA Ateş, Murat. “TÜRKİYE’DE IBDP (ULUSLAR ARASI BAKALORYA DİPLOMA PROGRAMI) VE COĞRAFYA İÇERİĞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 23, 2013, ss. 111-34.
Vancouver Ateş M. TÜRKİYE’DE IBDP (ULUSLAR ARASI BAKALORYA DİPLOMA PROGRAMI) VE COĞRAFYA İÇERİĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(23):111-34.