BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2011, Sayı: 24, 218 - 228, 27.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Alkış S., ve Ünlü, M., (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Yeryüzünde Sıcaklığın Dağılışını Etkileyen Faktörlerle İlgili Algılamaları. Marmara Coğrafya Dergisi. Sayı 13, s.15-24, İstanbul.
  • Alkış S. ve Güleç, S., (2006) İlköğretim Öğrencilerinin Bulut Kavramını Algılamaları Üzerine Bir Araştırma. Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı 13, s.113-124, İstanbul.
  • Alkış, S., (2007). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Rüzgâr Kavramını Algılamaları. Marmara Coğrafya Dergisi. Sayı 16, s.131-140, İstanbul.
  • Doğanay, H., (1992). Coğrafya’da Metodoloji. MEB Yay. Öğretmen Kitapları Dizisi No:187, İstanbul.
  • Doğanay, H., (1994). Türkiye Beşeri Coğrafyası. Gazi Büro Kitabevi, Ankara.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S. S., ve Yağcı, E., (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. (2. Baskı), Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • İşman, A., (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Değişim Yay., İstanbul.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi (16. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Millî Eğitim Bakanlığı, (1990). Eğitim Araçları ve Donatım Standartları, MEB Yay., Ankara.
  • Özey, R. (2002). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği, Aktif Yayınları, İstanbul.
  • Tümertekin, E., (1994). “Coğrafya Öğretiminde Öğrenci Kılavuzlu Bir Yaklaşım”, Millî Eğitim Dergisi Sayı No:140, Millî Eğitim Bak. Yay. No:3219, Ankara.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Güncelleştirilmiş geliştirilmiş 5. Baskı, Seçkin Yayıncılık. Ankara.

COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA ETKİSİ

Yıl 2011, Sayı: 24, 218 - 228, 27.09.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı; coğrafya öğretiminde teknoloji kullanımının ortaöğretim öğrencilerinin algılarına etkisinin var olup olmadığını tespit etmektir. Araştırma grubunu Türkiye’nin İstanbul ili Bağcılar ilçesindeki özel ortaöğretim okulunun 2008–2009 öğretim yılında eğitim gören 16 kişilik 10. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada 2 gruba ayrılmıştır. Birinci grup 9 kişiden oluşan deney gurubu olup coğrafya dersinde teknoloji kullandırılmayan diğeri ise 7 kişiden oluşan kontrol grubudur.  Ön test-son test ve kontrol gruplu yarı deneysel model araştırma yöntemi olarak seçilmiştir. Araştırma amaçlı coğrafya konusu ile ilgili 15 soruluk ön test ve son test bukletleri hazırlanmış, araştırma gruplarına uygulanmış ve sonuçları istatistiki olarak değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre kontrol grubunda olan ve coğrafya öğretimi için teknoloji kullanılan öğrenciler son test sonuçlarına göre teknoloji kullanılmayana göre daha başarılı olmuşlardır. Sonuç olarak coğrafya öğretiminde teknoloji kullanımı istatistiki olarak anlamlı olacak biçimde coğrafi kavramları anlamada olumlu etkiler yaptığını göstermiştir.

Kaynakça

  • Alkış S., ve Ünlü, M., (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Yeryüzünde Sıcaklığın Dağılışını Etkileyen Faktörlerle İlgili Algılamaları. Marmara Coğrafya Dergisi. Sayı 13, s.15-24, İstanbul.
  • Alkış S. ve Güleç, S., (2006) İlköğretim Öğrencilerinin Bulut Kavramını Algılamaları Üzerine Bir Araştırma. Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı 13, s.113-124, İstanbul.
  • Alkış, S., (2007). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Rüzgâr Kavramını Algılamaları. Marmara Coğrafya Dergisi. Sayı 16, s.131-140, İstanbul.
  • Doğanay, H., (1992). Coğrafya’da Metodoloji. MEB Yay. Öğretmen Kitapları Dizisi No:187, İstanbul.
  • Doğanay, H., (1994). Türkiye Beşeri Coğrafyası. Gazi Büro Kitabevi, Ankara.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S. S., ve Yağcı, E., (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. (2. Baskı), Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • İşman, A., (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Değişim Yay., İstanbul.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi (16. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Millî Eğitim Bakanlığı, (1990). Eğitim Araçları ve Donatım Standartları, MEB Yay., Ankara.
  • Özey, R. (2002). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği, Aktif Yayınları, İstanbul.
  • Tümertekin, E., (1994). “Coğrafya Öğretiminde Öğrenci Kılavuzlu Bir Yaklaşım”, Millî Eğitim Dergisi Sayı No:140, Millî Eğitim Bak. Yay. No:3219, Ankara.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Güncelleştirilmiş geliştirilmiş 5. Baskı, Seçkin Yayıncılık. Ankara.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Kılınç

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Kılınç, Y. (2013). COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi(24), 218-228.
AMA Kılınç Y. COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(24):218-228.
Chicago Kılınç, Yusuf. “COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 24 (Ekim 2013): 218-28.
EndNote Kılınç Y (01 Ekim 2013) COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi 24 218–228.
IEEE Y. Kılınç, “COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA ETKİSİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 24, ss. 218–228, Ekim 2013.
ISNAD Kılınç, Yusuf. “COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 24 (Ekim 2013), 218-228.
JAMA Kılınç Y. COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:218–228.
MLA Kılınç, Yusuf. “COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 24, 2013, ss. 218-2.
Vancouver Kılınç Y. COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(24):218-2.