BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2011, Sayı: 24, 433 - 470, 27.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Adin, H., (2007), “Mardin ve Midyat’ta Kullanılan Bina Yapı Taşlarının Bazı Fiziksel Özellikleri” Mühendis ve Makina, Temmuz 2007, Sayı:570, s.13-17.
  • Alioğlu E.F., (1993), “Koruma Konusunda Genelleştirilmiş Yaklaşımlar ve Mardin Örneği” Ankara Üniversitesi Dil ve TarihCoğrafya Fakültesi Dergisi, Cilt: 36, Sayı: 1.2, s: 263-280, Ankara.
  • Ashworth, G.J., Tundbridge, J.E., (1994), The Tourist-Historic City, John Wıley-Sons.
  • Gunn, C.A., (1988), Tourism Planning, Taylor-Francis. Günal, V., (2006), Mardin İlinde Kültürel Çekicilikler ve Turizm Amaçlı Kullanım Olanakları. Ankara Üniversitesi Basılmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Kaya, A.C., (2008). Midyat Taşının Kaplama ve Yapıda Kullanılabilirliğinin Araştırılması. Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • Leslie, D., (2001). “Urban Regeneration and Glasgow's Galleries with Particular Reference to The Burrell Collection” Cultural Attractions and European Tourism, Edited by Greg RICHARDS, sayfa: 111-135, CABI Publishing.
  • Mardin Müzesi ve Mardin Kültür ve Turizm Müdürlüğü verileri.
  • Marzuki, A., (2009), “Research Notes and Reports. Impacts of Tourism Development, Anatolia” An International Journal of Tourism and Hospitality Research, Volume 20 • Number 2 • Winter 2009, s.450-455.
  • Önenç, D.İ., Kıral, N., Erkanol, D., Tullukçu, E. (2006). ”Medeniyetlerin Taşı Mardin Taşı ve Özellikleri” 59. TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası, Türkiye Jeoloji Kurultayı (20-24 Mart 2006) Bildiri Özleri kitabı (sayfa nosuz), Ankara. (http://www.jmo.org.tr/resimler/ekler/dbbe6abe5f14af8_ek.p df adresinden alınmıştır. VeriBilgi: 22 Ocak 2011)
  • Öter, Z. (2010). “Türk El Sanatlarının Kültür Turizmi Bağlamında Değerlendirilmesi”, Millî Folklor, Yıl: 22, Sayı: 86, sayfa 174-185
  • Selçuk Biricik, A. (1974). “Mardin ve Mücavir Mıntıkasının Strüktür ve Jeomorfolojisi” Türk Coğrafya Dergisi, Yıl.22, Sayı:26, s.121-134, İstanbul.
  • TUİK, (2009a), Bölgesel Göstergeler (TRC2, Şanlıurfa, Diyarbakır), Ankara.
  • TUİK, 2009b:Bölgesel Göstergeler (TRC3, Mardin, Batman, Şırnak, Siirt), Ankara.
  • TUİK, 2009c: Bölgesel Göstergeler (TRC1, Gaziantep, Kilis), Ankara. Tümertekin, E., Özgüç, N. (2005), Ekonomik Coğrafya. Kalkınma ve Küreselleşme. Çantay Kitabevi, İstanbul.
  • Tunçer, M., Aksulu, I., (1993), “GAP’ta Uygulama Alanlarındaki Tarihsel Kentsel Sitlerde Yapı Stoklarının Değerlendirilmesi” TMMOB GAP’ta Teknik Hizmetler, Planlama, Mühendislik- Mimarlık Sempozyumu (10-12 Kasım 1993), s. 151-166.
  • Uslu, A, Kiper, T. (2006), “Turizmin Kültürel Miras Üzerine Etkileri: Beypazarı/Ankara Örneğinde Yerel Halkın Farkındalığı” Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 3 (3), sayfa 305-314.
  • World Tourism Organisation. (1998). Guide for Local Authorities on Developing Sustainable Tourism, Madrid. http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/1509.html, 05/07/2005tarih ve 25866 sayılı resmi gazete. VeriBilgi: 27 Şubat 2011
  • http://www.dpt.gov.tr, VeriBilgi: 15 Ocak 2011 http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/1509.htm, VeriBilgi: 27 Şubat 2011)
  • http://www.unwto.org/facts/menu.html, UNWTO, 2010 Tourism Highlights, VeriBilgi: 05 Haziran 2011
  • http://yigm.kulturturizm.gov.tr/ belge/1-63769/tesis-istatistikleri.html, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü Konaklama ve Tesis İstatistikleri, VeriBilgi:15 Şubat 2011.

TURİZMİN OLUMLU ETKİLERİ VE MİDYAT İLÇESİNDEKİ GELENEKSEL TAŞÇILIK SANATI ÖRNEĞİ

Yıl 2011, Sayı: 24, 433 - 470, 27.09.2013

Öz

Günümüzde önemli bir ekonomik araç olan turizmin olumsuz sonuçları gibi, olumlu etkileri de olabilmektedir. Bu olumlu etkilerden biri de geleneksel el sanatlarının gelişimine yaptığı katkıdır. Birçok örneği olmakla birlikte, Midyat’taki taşçılık el sanatının gelişiminde de turizmin önemli rolü olmuştur. Gerçekten de özellikle son on yılda Mardin ve çevresinde gelişen turizm hareketleri, yöresel mimari tarzın korunması ve gelişimi konusunda bir farkındalık ve bilinç oluşmasını sağlamıştır. Bu da,   yörede var olan geleneksel evlerin restorasyonunu hızlandırmış, aynı zamanda yeni yapılan bazı konaklama tesisleri ve konutların inşasında da yöresel taşın kullanılmasını sağlamıştır. Bu durum da gerek sayı, gerekse üretim miktarları açısından taş atölyelerini geliştirmiştir. Nitekim 1999 yılında ilçede var olan 1 adet atölye sayısı, sürekli artış göstererek, 2009 yılında 12’ye yükselmiştir. Üretim miktarlarındaki artış ise daha fazla olmuştur. 1999 yılında 2.730 m² olan toplam taş üretimi, 2009 yılında 41.720 m² ye ulaşmıştır. Atölyelerde çalışan sayısı ise 25-30’dan 130 kişiye yükselmiştir.

Kaynakça

  • Adin, H., (2007), “Mardin ve Midyat’ta Kullanılan Bina Yapı Taşlarının Bazı Fiziksel Özellikleri” Mühendis ve Makina, Temmuz 2007, Sayı:570, s.13-17.
  • Alioğlu E.F., (1993), “Koruma Konusunda Genelleştirilmiş Yaklaşımlar ve Mardin Örneği” Ankara Üniversitesi Dil ve TarihCoğrafya Fakültesi Dergisi, Cilt: 36, Sayı: 1.2, s: 263-280, Ankara.
  • Ashworth, G.J., Tundbridge, J.E., (1994), The Tourist-Historic City, John Wıley-Sons.
  • Gunn, C.A., (1988), Tourism Planning, Taylor-Francis. Günal, V., (2006), Mardin İlinde Kültürel Çekicilikler ve Turizm Amaçlı Kullanım Olanakları. Ankara Üniversitesi Basılmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Kaya, A.C., (2008). Midyat Taşının Kaplama ve Yapıda Kullanılabilirliğinin Araştırılması. Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • Leslie, D., (2001). “Urban Regeneration and Glasgow's Galleries with Particular Reference to The Burrell Collection” Cultural Attractions and European Tourism, Edited by Greg RICHARDS, sayfa: 111-135, CABI Publishing.
  • Mardin Müzesi ve Mardin Kültür ve Turizm Müdürlüğü verileri.
  • Marzuki, A., (2009), “Research Notes and Reports. Impacts of Tourism Development, Anatolia” An International Journal of Tourism and Hospitality Research, Volume 20 • Number 2 • Winter 2009, s.450-455.
  • Önenç, D.İ., Kıral, N., Erkanol, D., Tullukçu, E. (2006). ”Medeniyetlerin Taşı Mardin Taşı ve Özellikleri” 59. TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası, Türkiye Jeoloji Kurultayı (20-24 Mart 2006) Bildiri Özleri kitabı (sayfa nosuz), Ankara. (http://www.jmo.org.tr/resimler/ekler/dbbe6abe5f14af8_ek.p df adresinden alınmıştır. VeriBilgi: 22 Ocak 2011)
  • Öter, Z. (2010). “Türk El Sanatlarının Kültür Turizmi Bağlamında Değerlendirilmesi”, Millî Folklor, Yıl: 22, Sayı: 86, sayfa 174-185
  • Selçuk Biricik, A. (1974). “Mardin ve Mücavir Mıntıkasının Strüktür ve Jeomorfolojisi” Türk Coğrafya Dergisi, Yıl.22, Sayı:26, s.121-134, İstanbul.
  • TUİK, (2009a), Bölgesel Göstergeler (TRC2, Şanlıurfa, Diyarbakır), Ankara.
  • TUİK, 2009b:Bölgesel Göstergeler (TRC3, Mardin, Batman, Şırnak, Siirt), Ankara.
  • TUİK, 2009c: Bölgesel Göstergeler (TRC1, Gaziantep, Kilis), Ankara. Tümertekin, E., Özgüç, N. (2005), Ekonomik Coğrafya. Kalkınma ve Küreselleşme. Çantay Kitabevi, İstanbul.
  • Tunçer, M., Aksulu, I., (1993), “GAP’ta Uygulama Alanlarındaki Tarihsel Kentsel Sitlerde Yapı Stoklarının Değerlendirilmesi” TMMOB GAP’ta Teknik Hizmetler, Planlama, Mühendislik- Mimarlık Sempozyumu (10-12 Kasım 1993), s. 151-166.
  • Uslu, A, Kiper, T. (2006), “Turizmin Kültürel Miras Üzerine Etkileri: Beypazarı/Ankara Örneğinde Yerel Halkın Farkındalığı” Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 3 (3), sayfa 305-314.
  • World Tourism Organisation. (1998). Guide for Local Authorities on Developing Sustainable Tourism, Madrid. http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/1509.html, 05/07/2005tarih ve 25866 sayılı resmi gazete. VeriBilgi: 27 Şubat 2011
  • http://www.dpt.gov.tr, VeriBilgi: 15 Ocak 2011 http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/1509.htm, VeriBilgi: 27 Şubat 2011)
  • http://www.unwto.org/facts/menu.html, UNWTO, 2010 Tourism Highlights, VeriBilgi: 05 Haziran 2011
  • http://yigm.kulturturizm.gov.tr/ belge/1-63769/tesis-istatistikleri.html, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü Konaklama ve Tesis İstatistikleri, VeriBilgi:15 Şubat 2011.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Veysi Günal

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Günal, V. (2013). TURİZMİN OLUMLU ETKİLERİ VE MİDYAT İLÇESİNDEKİ GELENEKSEL TAŞÇILIK SANATI ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi(24), 433-470.
AMA Günal V. TURİZMİN OLUMLU ETKİLERİ VE MİDYAT İLÇESİNDEKİ GELENEKSEL TAŞÇILIK SANATI ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(24):433-470.
Chicago Günal, Veysi. “TURİZMİN OLUMLU ETKİLERİ VE MİDYAT İLÇESİNDEKİ GELENEKSEL TAŞÇILIK SANATI ÖRNEĞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 24 (Ekim 2013): 433-70.
EndNote Günal V (01 Ekim 2013) TURİZMİN OLUMLU ETKİLERİ VE MİDYAT İLÇESİNDEKİ GELENEKSEL TAŞÇILIK SANATI ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi 24 433–470.
IEEE V. Günal, “TURİZMİN OLUMLU ETKİLERİ VE MİDYAT İLÇESİNDEKİ GELENEKSEL TAŞÇILIK SANATI ÖRNEĞİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 24, ss. 433–470, Ekim 2013.
ISNAD Günal, Veysi. “TURİZMİN OLUMLU ETKİLERİ VE MİDYAT İLÇESİNDEKİ GELENEKSEL TAŞÇILIK SANATI ÖRNEĞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 24 (Ekim 2013), 433-470.
JAMA Günal V. TURİZMİN OLUMLU ETKİLERİ VE MİDYAT İLÇESİNDEKİ GELENEKSEL TAŞÇILIK SANATI ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:433–470.
MLA Günal, Veysi. “TURİZMİN OLUMLU ETKİLERİ VE MİDYAT İLÇESİNDEKİ GELENEKSEL TAŞÇILIK SANATI ÖRNEĞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 24, 2013, ss. 433-70.
Vancouver Günal V. TURİZMİN OLUMLU ETKİLERİ VE MİDYAT İLÇESİNDEKİ GELENEKSEL TAŞÇILIK SANATI ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(24):433-70.