BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2012, Sayı: 25, 127 - 136, 02.10.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Birgin, O. 2008. Alternatif Değerlendirme Yöntemi Olarak Portfolyo Değerlendirme Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Kış 2008. 6(1). 1-24.
  • Çağlayan, Ç. 2006. Sekizinci Sınıf Fen Bilgisi Dersi Genetik Ünitesinin Öğretiminde Kavram Haritalarının Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Kavram Kazanmalarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim ABD. Adana.
  • Davey, L. 1991. The Application of Case Study Evaluations. Practical Assessment, Research & Evaluation. Çev: Tuba Gökçek. llköğretim Online, 8(2). s:1-3, 2009. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Frederricks, A. D. & Cheeseburg, D. L. (1993). Science for All Children: Elemantary School Methods. Harper Collins Publishers: New York (USA).
  • Gürlek, M., 2002. Orta Öğretim Biyoloji (Botanik) Öğretiminde Anlam Çözümleme Tabloları, Kavram Ağları ve Kavram Haritalarının Uygulanması, Yüksek Lisans Tezi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Eğitimi ABD. Van

ANLAM ÇÖZÜMLEME TABLOLARININ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE KULLANIMI

Yıl 2012, Sayı: 25, 127 - 136, 02.10.2013

Öz

Anlam çözümleme tabloları bir öğrenme etkinliği olarak kullanıldığı
gibi değerlendirme aracı olarak ta kullanılmaktadır. Öğrencilerin bilgi,
kavrama, sınıflandırma, karşılaştırma, yorumlama düzeylerinde neler öğrendiğini ortaya koymada önemli bir yere sahip olan anlam çözümleme
tabloları bu araştırmada da değerlendirme aracı olarak kullanılmıştır.
Araştırma modeli durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Çalışma
grubunu 2010-2011 eğitim öğretim yılında Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ana
bilim dalında 1. sınıfa devam etmekte olan 60 öğrenci teşkil etmektedir.
Çalışmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan anlam çözümleme
tabloları ve yarı yapılandırmış görüşme aracılığıyla elde edilmiş ve betimsel
analiz vasıtasıyla çözümlenmiştir.
Sosyal Bilgiler dersi öğretmen adaylarına Felsefe dersinin final
sınavında hem geleneksel türdeki sorular yöneltilmiş hem de anlam çözümleme
tablosuna dayalı değerlendirme yöntemi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarına 4
adet anlam çözümleme tablosuna dayalı soru yöneltilmiştir. Bunlardan elde
edilen bulgular analiz, sentez, sınıflandırma ve karşılaştırma gibi çeşitli
düşünme becerileri açısından kategorize edilerek çözümlenmiştir.

Kaynakça

  • Birgin, O. 2008. Alternatif Değerlendirme Yöntemi Olarak Portfolyo Değerlendirme Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Kış 2008. 6(1). 1-24.
  • Çağlayan, Ç. 2006. Sekizinci Sınıf Fen Bilgisi Dersi Genetik Ünitesinin Öğretiminde Kavram Haritalarının Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Kavram Kazanmalarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim ABD. Adana.
  • Davey, L. 1991. The Application of Case Study Evaluations. Practical Assessment, Research & Evaluation. Çev: Tuba Gökçek. llköğretim Online, 8(2). s:1-3, 2009. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Frederricks, A. D. & Cheeseburg, D. L. (1993). Science for All Children: Elemantary School Methods. Harper Collins Publishers: New York (USA).
  • Gürlek, M., 2002. Orta Öğretim Biyoloji (Botanik) Öğretiminde Anlam Çözümleme Tabloları, Kavram Ağları ve Kavram Haritalarının Uygulanması, Yüksek Lisans Tezi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Eğitimi ABD. Van
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gül Tuncel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Tuncel, G. (2013). ANLAM ÇÖZÜMLEME TABLOLARININ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE KULLANIMI. Marmara Coğrafya Dergisi(25), 127-136.
AMA Tuncel G. ANLAM ÇÖZÜMLEME TABLOLARININ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE KULLANIMI. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(25):127-136.
Chicago Tuncel, Gül. “ANLAM ÇÖZÜMLEME TABLOLARININ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE KULLANIMI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25 (Ekim 2013): 127-36.
EndNote Tuncel G (01 Ekim 2013) ANLAM ÇÖZÜMLEME TABLOLARININ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE KULLANIMI. Marmara Coğrafya Dergisi 25 127–136.
IEEE G. Tuncel, “ANLAM ÇÖZÜMLEME TABLOLARININ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE KULLANIMI”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25, ss. 127–136, Ekim 2013.
ISNAD Tuncel, Gül. “ANLAM ÇÖZÜMLEME TABLOLARININ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE KULLANIMI”. Marmara Coğrafya Dergisi 25 (Ekim 2013), 127-136.
JAMA Tuncel G. ANLAM ÇÖZÜMLEME TABLOLARININ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE KULLANIMI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:127–136.
MLA Tuncel, Gül. “ANLAM ÇÖZÜMLEME TABLOLARININ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE KULLANIMI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25, 2013, ss. 127-36.
Vancouver Tuncel G. ANLAM ÇÖZÜMLEME TABLOLARININ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE KULLANIMI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(25):127-36.