-
Anlam çözümleme tabloları bir öğrenme etkinliği olarak kullanıldığı
gibi değerlendirme aracı olarak ta kullanılmaktadır. Öğrencilerin bilgi,
kavrama, sınıflandırma, karşılaştırma, yorumlama düzeylerinde neler öğrendiğini ortaya koymada önemli bir yere sahip olan anlam çözümleme
tabloları bu araştırmada da değerlendirme aracı olarak kullanılmıştır.
Araştırma modeli durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Çalışma
grubunu 2010-2011 eğitim öğretim yılında Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ana
bilim dalında 1. sınıfa devam etmekte olan 60 öğrenci teşkil etmektedir.
Çalışmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan anlam çözümleme
tabloları ve yarı yapılandırmış görüşme aracılığıyla elde edilmiş ve betimsel
analiz vasıtasıyla çözümlenmiştir.
Sosyal Bilgiler dersi öğretmen adaylarına Felsefe dersinin final
sınavında hem geleneksel türdeki sorular yöneltilmiş hem de anlam çözümleme
tablosuna dayalı değerlendirme yöntemi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarına 4
adet anlam çözümleme tablosuna dayalı soru yöneltilmiştir. Bunlardan elde
edilen bulgular analiz, sentez, sınıflandırma ve karşılaştırma gibi çeşitli
düşünme becerileri açısından kategorize edilerek çözümlenmiştir.
Sosyal bilgiler öğretimi öğretimde değerlendirme anlam çözümleme tabloları.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 25 |