Yıl 2012,
Sayı: 26, 287 - 301, 02.10.2013
Nadir Çomak
,
Burhan Güncegörü
Kaynakça
- Karabağ, S., Şahin S., (2007), Coğrafya Dersi Öğretim Programı (2005). Kuram ve Uygulamada Coğrafya Eğitimi (Ed. S.Karabağ, S. Şahin), s.53-75, Gazi Kitabevi, Ankara.
- Karabağ, S. (2010), Tarihsel Süreçte Coğrafya Dersi Öğretim Programlarının Gelişimi. Coğrafya Eğitiminde Kavram ve Değişimler (Ed. R. Özey, S. İncekara,). s.77-98, Ankara. PegemA, ISBN 978-605-364-112-4.
- Nas, R., (2000). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ezgi Kitabevi yayınları. Bursa.
- Kızılçaoğlu, A., (2006). Coğrafya Dersi Öğretim Programı Hakkında Düşünceler. Balıkesir Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi. 9(16), s.1-19. Balıkesir.
- MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2005, 2011), Coğrafya Dersi Öğretim Programı (9., 10., 11. ve 12. sınıflar). Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
- Öztürk, C., Dilek D. (2004). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgililer Programı. s. 47-81). PegemA, Ankara.
- Ünlü, M. (2008). Coğrafya Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Nasıl Olmalıdır?, Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar (Ed. R. Özey, A. Demirci), s.275-310, Aktif Yayınevi, İstanbul, ISBN 978-975-8986-53-3.
- Varış, F. (1988). Eğitim Program Geliştirme. Teori ve Teknikler. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını no 157. Ankara.
COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ KAZANIM SAATLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yıl 2012,
Sayı: 26, 287 - 301, 02.10.2013
Nadir Çomak
,
Burhan Güncegörü
Öz
Coğrafya Dersi yeni Öğretim Programı 2005 yılında Talim ve Terbiye
Kurulu Başkanlığı tarafından kabul edilerek 2005-2006 Eğitim – Öğretim
yılından itibaren uygulanmaya başlanmıştır. Program, uygulanmaya
başlandıktan sonra 17 Şubat 2009 ve 10 Eylül 2011 tarihlerinde olmak üzere iki
defa revize edilmiştir. CDÖP, kabul edildiği 2005 yılında MEB tarafından 185
sayfadan oluşan bir kitap halinde yayınlanırken revize edildiği 2009 ve 2011
yıllarında ise kitap olarak yayınlanmamış sadece http://ttkb.meb.gov.tr sitesinde
yayınlanmıştır. 2005 yılında yayınlanan CDÖP yapılandırmacı yaklaşıma göre
hazırlanmış olup sekiz ana bölümden oluşmaktadır.
Coğrafya Dersi Öğretim Programı yayınlandığı 2005 yılında toplan
147 kazanımdan oluşmakta iken bu sayı 2009 yılındaki revizyonda 145’e inmiş,
2011 yılındaki revizyonda ise tekrar 147’e çıkmıştır. Revizyonlar neticesinde
kazanım sayısında herhangi bir değişiklik olmazken kazanım içeriklerinde
önemli değişiklikler olmuştur. Bazı kazanımlar programdan çıkarılırken, bazı
yeni kazanımlar ilave edilmiştir. Yapılan revizyonlarda öğrenme alanlarına
göre de kazanım sayıları değişmiştir
Kaynakça
- Karabağ, S., Şahin S., (2007), Coğrafya Dersi Öğretim Programı (2005). Kuram ve Uygulamada Coğrafya Eğitimi (Ed. S.Karabağ, S. Şahin), s.53-75, Gazi Kitabevi, Ankara.
- Karabağ, S. (2010), Tarihsel Süreçte Coğrafya Dersi Öğretim Programlarının Gelişimi. Coğrafya Eğitiminde Kavram ve Değişimler (Ed. R. Özey, S. İncekara,). s.77-98, Ankara. PegemA, ISBN 978-605-364-112-4.
- Nas, R., (2000). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ezgi Kitabevi yayınları. Bursa.
- Kızılçaoğlu, A., (2006). Coğrafya Dersi Öğretim Programı Hakkında Düşünceler. Balıkesir Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi. 9(16), s.1-19. Balıkesir.
- MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2005, 2011), Coğrafya Dersi Öğretim Programı (9., 10., 11. ve 12. sınıflar). Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
- Öztürk, C., Dilek D. (2004). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgililer Programı. s. 47-81). PegemA, Ankara.
- Ünlü, M. (2008). Coğrafya Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Nasıl Olmalıdır?, Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar (Ed. R. Özey, A. Demirci), s.275-310, Aktif Yayınevi, İstanbul, ISBN 978-975-8986-53-3.
- Varış, F. (1988). Eğitim Program Geliştirme. Teori ve Teknikler. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını no 157. Ankara.