İnsanoğlunun haber alma arzusunu karşılayan araçlardan biri olan
gazetelerin çeşitliliği teknolojinin gelişmesiyle birlikte artmıştır. Bu çeşitliliğin
içerisinde, bazı gazeteler çok satmaktadır. Türkiye’de gazetenin çıkışına ve tarihsel
gelişimine bakıldığında sosyo-ekonomik, kültürel ve siyasal gündemin yaşamı
etkileyişinin
izlerini görmek mümkündür. Türlere göre değişiklik gösteren gazeteler
arasında özellikle fikir gazeteleri, siyasi görüşlerin doğrultusunda düşünceler
paylaşan bir yapı sergilerken bunun yanı sıra televizyon ile rekabet içerisine
giren bulvar gazeteciliği ya da magazin gazeteciliği tarzları da
ortaya çıkmıştır. Sosyo-kültürel yaşamın etkilerinin özellikle bulvar
gazetelerinde kullanılan içerikler açısından nasıl etkili olduğu, bir dönem çıkan
Tan
vb. gazetelerin cinsellik ağırlıklı oluşuyla da bağlantı incelenebilir.
Türkiye’de en çok satan gazeteler dönemlere göre değişiklik göstermiştir. Son 7
yıldır dağıtım kanalları üzerinden en fazla satan ve okunan gazete Posta
Gazetesi’dir. Posta’nın bu başarısı üzerine çok farklı düşünceler söylenmekte ve
sürekli tartışmalar olmaktadır. Çok satan ve okunan gazete olabilmenin
nedenlerini anlayabilmek sadece içerik incelemesiyle olamaz. Posta Gazetesi’nin
yapısını anlamak için çalışanlarını incelemek, gazeteyi çıkarırken nelere
dikkat ettiklerini bilmek gereklidir. Posta ne tam olarak bir fikir gazetesidir
ne de tam olarak bulvar gazetesidir. Posta nasıl bir gazetedir inceleyebilmek için
bu çalışmada gazeteciliğin Türkiye’deki macerasının kısa bir özeti yapılacak ve
sonrasında Posta Gazetesi’nde katılarak gözlem ve arşiv taraması ile yapılan
incelemeler sonucunda elde edilen bulgular tartışılacaktır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 18 |